Sigma Cooking, розмовлялка та спільнота геймерів. Які ком’юніті розвивають українські IT-роботодавці, щоб розфарбувати робочі будні

05.11.2023 0 By Writer.NS

У Luxoft функціонують технологічні чаптери — об’єднання людей за конкретними технічними спеціалізаціями, навколо яких формуються та розвиваються ком’юніті спеціалістів, пише dev.ua.

Ілюстративне фото

Наразі запущено 11 технологічних ком’юніті, включно з Java, C++, .NET, JavaScript, Python, Test Engineering, Project Management, Analysis, DevOps, Data та Support.

Мета створення об’єднань — забезпечити можливості для швидкого обміну досвідом і знаннями між спеціалістами, пошуку спільних рішень та формування кола однодумців. Учасники мають можливість задавати професійні питання у групі ком’юніті й отримувати кілька альтернативних точок зору. Не раз це давало змогу колегам зекономити час і кошти клієнта на дослідження методом спроб і помилок.

Учасники ком’юніті мають можливість відвідувати понад 20 івентів щомісяця — мітапи, на які запрошуються як внутрішні експерти з Luxoft, так і професіонали зовнішніх ком’юніті, воркшопи на актуальні теми, технологічні челенджі та квізи, live coding сесії тощо. Що не менш важливо, беручи активну участь у житті своєї групи, учасники розвивають свої лідерські якості, апгрейдять навички створення презентацій, публічних виступів, написання статей чи ведення соціальних мереж.

Sigma Software

Як у багатьох інших компаній, із лютого 2022 року найзначнішою та найчисельнішою з усіх спільнот Sigma Software стала волонтерська. Група «Help Hub» на внутрішньому комунікаційному ресурсі Workplace там колеги діляться власними зборами та задачами й постійно знаходять підтримку колег. Тим не менше спільноти за «мирними» інтересами також розвиваються, дарують натхненням та енергію багатьом спеціалістам. Серед них:

Sigma Cooking

Спільноту започаткували колеги, які люблять готувати, одна з найулюбленіших у компанії. Багато колег, включно із СЕО компанії Валерієм Красовським, хоч раз щось готували або куштували. У межахSigma Cooking проводився конкурс млинців під час масляної і зустрічі на природі з пловом, борщем чи іншими стравами.

З початком війни лідер спільноти девопс направив усі свої зусилля на волонтерство в рідному Харкові. Однодумці організували виїзні обіди для бійців і для цивільних, які залишаються на прифронтовій території. Спільнота продовжує підтримувати одне одного, ділитися рецептами, які мають стати частиною книги рецептів.

Біг

Одна з найбільших спільнот. Незалежно від місцезнаходження, спеціалісти мають можливість приєднатися до великих забігів у своїх містах, командно чи індивідуально.

Регулярно проводяться корпоративні тренування, а також спортивні челленджі, де кожен може поділитися своїми спортивними результатами.

Одна з наших колег і триатлетка Ганна Християнович уже неодноразово долала Iron Man дистанцію. Її розповіді про досвід підготовки та змагань завжди викликають зацікавленість у колег.

Футбол і волейбол
Команди збираються у великих містах, навіть попри на те, що багато хто релокувався в межах країни.

Настольний теніс

Є майже в усіх великих офісах, за можливістю проводяться турніри. І просто всі охочі мають можливість пограти з колегами.

Велосипедна спільнота та команда Sigma Software Unicorn
Компанія вже багато років підтримує цю любительску команду, яка успішно виступає на змаганнях і регулярно проводить відкриті тренування.

Шахи

В офісах ви можете побачити колег, які грають під час обідньої перерви.

Гірські походи

Колеги з Львівського офісу мають активну групу, яка ходить у походи та їздить в лижні поїздки.

Sigma Creativity

Компанія творчих колег записала разом уже багато пісень і два «кліпи» на пісні «Щедрик» і «Добрий ранок Україна».

Дитяча спільнота

Для дітей спеціалістів також працює спільнота, які проводить багато активностей. Одна з них уже стала традицією — це European Code Week, де діти вчаться програмуванню. Крім того, регулярно проводяться творчі майстер-класи. Це дає змогу підтримувати зв’язки не лише між колегами, а й між їхніми дітьми.

Екологічна спільнота

Група небайдужих колег, які втілюють екологічні ініціативи, такі як сортування відходів і висадку дерев.

ZONE3000

Протягом останніх двох років у ZONE3000 сформувалося міцне бігове ком’юніті. Усе почалося з внутрішнього корпоративного челенджу, під час якого учасники долали обрану відстань протягом 4-х тижнів. Це була ініціатива однієї з фахівчинь: з початку повномасштабного вторгнення команда роз’їхалася по різних містах і країнах, а дівчина шукала просту фізичну активність, яка б допомогла бути в тонусі, незалежно від місця перебування. Запропонувавши активність фахівцям компанії, вони її підтримали. Така колективна мотивація для багатьох виступила міцною рушійною силою для початку тренувань. У нашого бігового ком’юніті є свій чат, де бігуни діляться треками пробіжок, обмінюються досвідом і порадами, дискутують щодо різних тренувальних підходів тощо. Мріємо, що нашою біговою командою приєднаємось до великих офлайн-забігів, коли ситуація в країні стане більш безпечною для участі в масових заходах.

Ще є волейбольне та футбольне ком’юніті. До часів карантину й повномасштабного вторгнення спортсмени збиралися в команди, грали матчі, в тому числі в харківській і львівській IT Лігах.

У межах партнерства компаній ZONE3000 та Namecheap було створено міцну спільноту професійних Product Owners, які неперервно розширюють свої знання та поглиблюють свій досвід за допомогою практики Community of Practice. Цей підхід був узятий на озброєння з процесів компанії Spotify й успішно впроваджується протягом останніх п’яти років.

Під час регулярних зустрічей, які відбуваються що два місяці, учасники спільноти збираються на дві години для обговорення важливих питань і взаємного обміну знаннями. Вибір теми для обговорення відбувається на основі опитування, проведеного перед зустріччю. Кожен учасник має можливість підготувати доповідь-презентацію на обрану тему, але найважливішою частиною заходу завжди є жива дискусія.

У межах цієї спільноти присутня особа, яка вміло модерує дискусії та заохочує учасників ділитися своїми знаннями, досвідом та практичними кейсами. Протягом п’яти років існування Community of Practice в ZONE3000 та Namecheap було доведено, що вона є невід’ємною частиною отримання нової інформації, забезпечує групову підтримку серед колег та сприяє єднанню команди. Ми активно та з великим задоволенням користуємося цим підходом і закликаємо інші професійні колективи випробувати цей ефективний підхід.

Growe

Хаби Growe розташовані в Києві, Варшаві та Дубаї. Компанія дбає про дозвілля спеціалістів і пропонує такі спортивні заходи:

  • Yoga Club (онлайн для спеціалістів по всім Хабам), заняття 1 раз на тиждень.
  • Stretching Club (онлайн для спеціалістів по всім Хабам), заняття 1 раз на тиждень.
  • Football Club (у Варшаві), Заняття 2 рази на тиждень. Також планується відкриття клубу у Києві.
  • Run Club (у Варшаві та Києві).
  • Tennis Club (у Варшаві), заняття 1 раз на тиждень.

HOSTiQ

Спільноти та активності компанії HOSTiQ описані нижче.

Розмовлянка/Книжковий клуб

У компанії є англомовні розмовні клуби й уже давно була ідея створити щось подібне українською. «Розмовлянка» мала стати середовищем, що підтримує, де можна практикуватися в розмовній українській, і водночас поглиблювати свою обізнаність з українських культури та традицій. Крім того, «Розмовлянка» стала заходом, де можна потеревенити з колегами на позаробочі теми, що в перший рік роботи з дому було мегаважливо.

Перша зустріч за форматом була подібною до Speaking club: обрали тему, ведуча підготувала цікаві факти та відео. Однак у ході розмови стало зрозуміло, що обмеження за темою не підходить. Було цікаво обговорити останні події, захоплення та хобі, поділитися інтересами. Виявилося, що багато хто з учасників любить читати, тому «Розмовлянка» плавно переросла у книжковий клуб.

До 24 лютого 2022 року формат був таким: щомісяця визначали чергового, який обирав книжку для прочитання. Протягом місяця всі читали одну й ту саму книгу, а в останню п’ятницю збиралися для обговорення. З початком повномасштабного вторгнення читання відійшло на задній план, як і будь-які збори. Однак «Розмовлянка» не лише про книжки, тому з квітня почали збиратися щоп’ятниці просто потеревенити, без читацьких зобов’язань. Це виявилося неабиякою моральною підтримкою: ми ділилися як своїми переживаннями в контексті війни, так і відволікали одна одну більш побутовими темами. Зараз повертаємося до книжкової теми, бо це наше спільне хобі.

Першу зустріч ми провели 30 жовтня 2020 року, тож цього року книжковому клубу виповнюється 3 роки.

До 24 лютого збиралися раз на місяць у форматі книжкового клубу, а з квітня 2022 почали зустрічатися онлайн щоп’ятниці просто щоб поговорити на різні теми. Головне, що не змінюється в нашому клубі, — спілкування українською. Хоча книжки поставили на паузу, проте первинна мета «Розмовлянка» — підвищувати розмовні навички — залишилася.

Команда гри «Що? Де? Коли?»

До команди HOSTiQ.ua приєднався Богдан, який зі студентських років грав в спортивну версію гри «Що? Де? Коли?», разом з командою приймаючи участь в турнірах міста Харків та у Всеукраїнських змаганнях. Він про це згадав, розповідаючи про себе колегам. Виявилося, що подібний досвід є також у Маші, котра вже працювала в компанії (їхні команди навіть були розташовані на сусідніх рядках турнірної таблиці міських змагань). І на цьому все могло й завершитися…

Одначе так збіглось, що згодом компанія організувала інтелектуальний онлайн-квіз (часи були вже ковідні). Тож Богдан запропонував Маші обʼєднатися в команду та долучити ще колег. Так в команді зʼявилися ще Лариса та Марина. Капітаном став Максим, який грав у «Що? Де? Коли?» в шкільні роки. З його легкої руки команда отримала назву «Літачок», адже саме так він мріяв назвати власну команду у дитинстві. Всім сподобався досвід гри, тож на пропозицію брати участь не лише у квізі, який організувала компанія, але й в онлайн-турнірах з «Що? Де? Коли?», одностайно погодилися. На цю пропозицію відгукнулася й Настя, яка також приєдналася до команди «Літачка».

Тож команда бере участь у різних турнірах та окремих іграх «Що? Де? Коли?» однією командою, прокачуючи свої інтелектуальні сили, пізнаючи щось нове та просто весело проводимо час разом.

В період активного функціонування ми брали участь у різних турнірах та окремих іграх з «Що? Де? Коли?», які проводилися онлайн, оскільки вже був період карантину. Команда була сформована навесні 2021 року.

Протягом 2021 року команда грала в «Що? Де? Коли?» раз на один-два місяці. Однак після 24 лютого 2022 року змогли зібратися поки що лише один раз та взяли участь в онлайн-турнірі, частина коштів за участь в якому йде на допомогу ЗСУ.

Netpeak

Протягом року роботи в групі IT-компаній Netpeak Group дійшов висновку, що компанія потребує нових методів розвитку, відмінних від класичних, Chief Sustainability Officer (CSO) в групі IT-компаній Netpeak Group Сергій Саута. У нас достатньо закрите від зовнішнього нетворкінгу середовище, ми залежні від свого минулого накопиченого досвіду, яке зберігаємо, як скарб в доксах і базах знать.

Велика частина наших топменеджерів росли та розвивалися всередині нашої групи компаній, і для багатьох це перший або один із перших досвідів роботи в корпорації.

Тоді ми знайшли відповідь щодо того, що нам допоможе розвиватися як професійно (в спеціальностях) так і в управлінні (як менеджерам), так і культурно (як особистостям).

На нашому шляху до найкращої інтеграції та співпраці ми керуємося принципом: «Collaborative networks over hierarchical structures».

Незалежно від назви — ком’юніті, forces, гільдії або центри компетенцій — це місце не про успішний успіх, а про заземлені речі, які можна використовувати тут і зараз.

У групі компаній 40+ чатів-ком’юніті за професійними та особистими інтересами: від чату геймерів до чату батьків, від ком’юніті розробників (за напрямками) до ком’юніті за важливими питаннями, де потрібно накопичення досвіду (як то робота з грантами чи GDPR чи навіть ПО.

Деякі з найбільш активних ком’юніті зараз:

  • Ком’юніті з виходу на міжнародні ринки, де директори з продажу, маркетингу, BDM зустрічаються раз на місяць, щоб обговорити, що вдалося чи не вдалося з виходом на інші ринки.
  • «Виживальники» — там можна отримати пораду щодо вибору генератору чи зарядної станції, як підготуватися до можливих блекаутів, інтернету, опалення, освітлення тощо. Це ком’юніті ми створили ще минулого року і воно користується популярністю серед співробітників в ці непрості часи.
  • Психологічне ком’юніті — де працівники можуть запитати пораду або поділитися важливим для них моментом.

Якщо бажаєте розповісти про ком’юніті, які діють у вашій компанії, надсилайте інформацію на [email protected].

Читайте також на Newssky «США виділили пакет військової допомоги Україні на $425 млн» і дивіться на YouTube-каналі «Нудний Пенс».

Щоб завжди бути в курсі подій, підписуйтесь на ТГ-канал Newssky. Також рекомендуємо актуальні дискусії друзів України в Північній Америці на YouTube-каналі Rashkin Report.

 


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: