Економіка світу на фоні відновлення від пандемії потрапляє у логістичну кризу вантажних контейнерів

17.02.2021 0 By Chilli.Pepper

Експортери США, Великобританій, Китаю, Ірландії та інших морських країн зіштовхнулись з “хаосом судохідних компаній”, які підняли ціни на 700%.

Вартість доставки у світі різко зросла через нестачу вантажних контейнерів. 

Послуги з обслуговування, ремонту, продажу, оренди рефконтейнерів та інших типів вантажних контейнерів в Україні шукайте на сайті https://www.gcs-reefer.com/. Компанія володіє терміналами в Одеській, Київській, Харківській, Дніпропетровській областях.

Британія

Британський бізнес зокрема відчуває тиск у тисячі фунтів зайвих витрат, а споживачі – у перспективі підвищення цін, адже глобальна нестача контейнерів продовжує викликати хаос.

Найбільші світові судноплавні компанії стягували з імпортерів і посередників, що займаються логістикою, більш високі ставки за останній рік через брак контейнерів в Азії, звідки велика кількість британських підприємств отримує свої товари.

Кількість виробництва контейнерів впала на 40% у першій половині 2020 року порівняно з 2019 роком, оскільки такі країни, як Китай, боролися з пандемією коронавируса.

Тим часом менше контейнерів відправляється назад з Європи і Північної Америки, що призводить до падіння доступності і зростання цін.

«Ми виявляємо, що багато контейнерів відправляється в США, і вони не бажають відправляти їх назад в Китай», – говорить один з представників британського бізнесу.

Замість цього велика кількість таких контейнерів створює проблеми у портах в інших місцях, де вони накопичуються на причалі, в тому числі в порту Фелікстоу, найзавантаженішому контейнерному порту Великобританії.

Газета This is Money повідомила про проблеми, з якими стикається порт, що обробляє майже половину контейнерних перевезень Великобританії, з вересня минулого року.

І хоча Фелікстоу, як і інші британські порти, такі як Саутгемптон, як і раніше зіштовхується з труднощами, представники бізнесу повідомляють, що більше не має проблем з поставками, як це було в минулому році, але ціни надзвичайно зросли.

Не зважаючи на сподівання, що ціни впадуть до кінця квітня, інші аналітики припускають, що підвищення вартості доставки може тривати ще певний час.

Вартість 40-футового контейнера з Азії в Північну Європу зросла з 1700 євро в листопаді до більш ніж 7500 євро зараз.

Китай

Китай закликає до співпраці, щоб покласти край нестачі контейнерів для міжнародних перевезень, у останніх повідомленнях.

Минулого тижня Китай заявив, що його порти в даний час стають забитими, і він працює над виробництвом більшої кількості контейнерів, але зарубіжні порти повинні працювати разом.

Зростаючий попит на китайські товари, підживлюваний пов’язаними з пандемією закупівлями, такими як медичні маски і обладнання для роботи вдома, включаючи комп’ютери, останніми місяцями був настільки високим, що викликав серйозну нестачу контейнерів у всьому світі, що призвело до збільшення транспортних витрат.

Коли вибухнула пандемія, Китай вже був найбільшою торговельною країною на земній кулі, його обсяг торгівлі майже вдвічі перевищив обсяг торгівлі США. Експорт Китаю знову виріс у 2020 році, незважаючи на тиск з боку коронавируса і тарифної війни з США, збільшившись на 3,6% до 2,2 трильйона євро, що є найвищим показником за всю історію. Зростання було потужним у другій половині минулого року після того, як Китай став першою великою економікою, що відроджувалася після пандемії.

Нещодавнє блокування, різко скоротило обсяги виробництва в багатьох європейських компаніях, і масштаб попиту на китайські товари залишив величезний дисбаланс в доступності морських контейнерів. Китайські судноплавні компанії поглинають великі обсяги світових запасів контейнерів, у результаті чого європейські судноплавні компанії відчувають дефіцит, небачений десятиліттями. 

Минулого тижня Китай заявив, що його порти в даний час стають забитими, і він працює над виробництвом більшої кількості контейнерів, але зарубіжні порти повинні працювати разом.

Рольф Хабба Йенсен, генеральний директор однієї з найбільших в світі судноплавних ліній Hapag-Lloyd, сказав, що після закінчення китайських новорічних свят він був «наповнений бронюванням».

Штати

У Сполучених Штатах розпочато розслідування нестачі морських контейнерів, яка заважає деяким американським експортерам і фермерам.

Дефіцит не новий, але зараз він досяг критичного рівня. Один з експортерів говорить, що це загрожує світовим запасам продовольства.

Новий звіт про розслідування CNBC показав, що міжнародні судноплавні компанії відхилили майже 180000 експортних контейнерів в чотирьох великих портах США в жовтні і листопаді, що призвело до збитків у 630 мільйонів доларів, але ця картина почалася вже в червні, коли втрати портів були на суму понад мільярда доларів.

Боб Сіннер, президент SB & B Foods, великого американського експортера сої, оцінює, що 30-40 відсотків від загального обсягу експорту його компанії були або затримані, або скасовані, що змусило компанію використовувати повітряні перевезення в Азію.

Однак проблема не в конкуренції США. Генеральний директор Redwood Logistics Марк Йегер сказав CNBC, що, за його оцінками, три з чотирьох контейнерів з США повертаються до Китаю порожніми, щоб поповнити їх більш прибутковими експортними товарами з Китаю.

Порт Лос-Анджелеса підтвердив ситуацію, заявивши: «Нам потрібна узгоджена експортна політика США, яка вирішує ряд проблем, включаючи доступність контейнерів для наших сільськогосподарських ринків по всій країні».

Експорт сільськогосподарської продукції з США у 2020 році був більше, ніж в 2019 році, через Фазову торгову угоду з Китаєм, але експорт не є офіційним, поки він не буде транспортований і оброблений в країні призначення. Розслідування показало, що зростання експорту сільськогосподарської продукції бліде у порівнянні зі збільшенням частки порожніх експортних контейнерів.

Деякі перевізники кажуть, що проблема ненавмисно вказує на пандемію.

Проте, Федеральна морська комісія почала розслідування, щоб визначити, чи порушили перевізники Закон про судноплавство, який робить незаконним «необгрунтована відмова» від вантажу.

Резюме.

Експерти виокремлюють наразі кілька головних моментів  логістичної кризи спричинених пандемією.

  1. Фізична нестача вантажних контейнерів;
  2. Вища рентабельність китайських товарів, що стимулює перевізників робити вибір на їх користь;
  3. Найбільша кількість експорту з Китаю під час пандемії спричинила концентрацію вантажних контейнерів у їх портах;
  4. Через п.3, на фоні відновлення виробництва інші країни потрапили у кризу нестачі контейнерів;

Матеріали:

  1. https://www.irishexaminer.com/business/economy/arid-40226729.html
  2. https://www.thisismoney.co.uk/money/news/article-9265639/Shipping-container-chaos-continues-import-prices-Far-East-surging.html
  3. https://www.rfdtv.com/story/43243716/shipping-container-shortage-reaches-critical-levels-investigation-is-now-underway
  4. https://www.rfdtv.com/story/43358148/shipping-container-shortage-requires-international-cooperation

Олександр Морозов


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: