Новий сайт відслідковує російську пропаганду у режимі он-лайн

Новий веб-сайт робить спробу відслідковувати поширення російської пропаганди та медійних тем на Twitter в режимі реального часу, повідомляє businessinsider.

 

«Шапка» сайту. Скріншот

 

Проект є більш широкою спробою підірвати російську кампанію дезінформації в США та на Заході.

Дослідники постійно стежать за приблизно 600 аккаунтами Twitter, «обраних через їх взаємини з кампаніями впливу та деінформації, що фінансуються з боку Росії».

Веб-сайт, запущений в середу колишнім фахівцем ФБР — експертом з дезінформації, що відслідковує комунікації.

Клінт Уоттс, очолювавший «Гамільтон 68», привернув увагу національних ЗМІ після того, як дав показання в Сенатському розвідувальному комітеті про продовження кібер-пропагандистської війни Росії проти Заходу. Клінт Уоттс / Твіттер

 

Клінт Уоттс, котрий зібрав увагу національних ЗМІ після Сенатського розвідувального комітету про поточну кібер-пропагандистську війну Росії проти Заходу, очолив проект під назвою Гамільтон 68.

«У документах федералістів № 68 Олександр Гамільтон писав про захист виборчого процесу від закордонного втручання», — сказано в повідомленні, що натякає на втручання Росії у вибори 2016 року. «Сьогодні ми навряд чи могли собі це уявити».

Уоттс працював у «Гамільтон 68» разом із Дж. М. Бергером, співробітником Міжнародного центру боротьби з тероризмом, який вивчає екстремізм та пропаганду в соціальних мережах; Ендрю Вайсбурдом, співробітник Центру кібер ​​і національної безпеки; І Джонатоном Морганом, виконавчим директором AI «Нові знання» і керівником «Data for Democracy», волонтерського колективу дата-вчених та технологів.

Лаура Розенбергер, директор Німецького фонду Маршалла для Альянсу за демократію, була залучена Уотссом на проекті.

«Мені подобається працювати з усіма цими людьми, тому мені було дуже приємно бачити, як вони об'єднуються на цьому проекті», — сказав Бергер. Він додав, що протягом трьох років він співпрацює з Уоттсом і Вайсбурдом по впливу Росії та з Моргоном по аналізу впливу соціальних мереж.

Проект буде намагатися відслідковувати та ілюструвати ті теми, які Президент Росії Володимир Путін хоче вивести на перший план у США та на Заході в цілому", — говориться в повідомленні.

скріншот сайту

 

Одне із завдань проекту полягає в тому, щоб допомогти журналістам краще визначати дезинформацію та пропаганду, особливо враховуючи, наскільки фундаментальним Twitter є у щоденній роботі багатьох журналістів.

Операції впливу Росії не є новими, вони також не обмежуються Сполученими Штатами. Але, як заявив колишній директор ФБР Джеймс К'юрі та директор агентства національної безпеки Майк Роджерс в березні, операції значно посилилися під час та напередодні виборів 2016 року.

Одного разу, російські сумнозвісні фабрики троллів, ймовірно, були проплачені Кремлем для про-Трамп пропаганди  в соціальних мережах. Незалежний журналіст Адріан Чен, нині штатний письменник The New Yorker, відкрив цю тенденцію, коли досліджував російську «армію зарплатних тролів» за вибуховий виклад журналу New York Times, опублікований у червні 2015 року.

Гамільтон 68 тепер працює над виявленням цих тролів, а також автоматизованих ботів і людських аккаунтів, основним використанням яких є — посилення проросійських тем.

Дослідники кажуть, що вони приймають цілісний підхід до відстеження зусиль пропаганди, аналізуючи групи облікових записів, які, як видається, виштовхують російську тематику синхронно, намагаючись уникнути слизького схилу до цензури. З 600 облікових записів, стверджує сайт, яких він моніторить, ніхто прямо не називається.

Аналітики також не намагаються визначити «підроблені новини», сказав Бергер.

«Ми не вирішуємо, які новини та історії підкреслити. Ми просто показуємо, які облікові записи пов'язані з російськими операціями впливу.»

Розенбергер, яка керує проектом на німецькому фонді Маршалла, зробила подібний момент.

«Підхід, який ми використовуємо, — не про те, щоб позначати які „реальні“ чи „підроблені“, або розкривати певні облікові записи», — сказала вона в інтерв'ю Business Insider. «Ми просто використовуємо аналітичні інструменти, щоб показати, які повідомлення ця мережа рекламує».

Розенбергер зазначила, що, хоча деякі люди «хочуть продовжувати приймати ці повідомлення за номінальну цінність», ми більше сподіваємося, що «призупинимося та поставимо більше питань про джерело інформації, яку вони бачать».

«Люди повинні прозоро знати, звідки ця інформація надходить», — сказала вона, особливо тому, що зусилля Росії посіяти хаос та розділення через пропаганду спочатку залишалися непоміченими і продовжуються дотепер.

«Причина через яку росіяни змогли зробити те, що вони роблять, — це тому, що вони засновували за деякий час до цього, і будували ці мережі впливу. Вони все ще висувають сьогодні ці повідомлення, які часом навіть не пов'язані з Росією».

Деякий вміст, що просувається цими обліковими записами, — це «очевидно фальшива інформація або дезинформація, така як Pizzagate або теорія змови Сет-Байра», — сказав Дж. М. Бергер.

 

Теорія вірусної «Піцагейт», яка швидко була розвінчена, стверджувала, що демократи керували кільцем сексторгівлі людьми з Вашингтона, округ Колумбія, через піцерію. Сет Біч був співробітником Демократичного національного комітету, чия смерть в минулому році породила праві теорії змови, спрямовані на те, щоб спричинити сумніви щодо втручання у вибори Росії.

Твіти деяких аккаунтів, наприклад, що належать державним російським інформаційним агентствам Russia Today і Sputnik, відображаються на головній сторінці сайту, тому що вони прямо і відкрито пов'язані з Кремлем.

Але інші аккаунти «були відібрані за їх зв'язок з російськими кампаніями впливу та дезінформації, а не через будь-який внутрішньополітичний зміст», — говориться у повідомленні.

Дослідники говорять, що вони стежили за масивами даних «протягом кількох місяців» і дійшли висновку, що ці 600 облікових записів брали участь у «конкретних кампаніях дезинформації, синхронізованих з Russia Today і Sputnik News, пов'язані з користувачами, які самі ідентифікуються як такі що просувають проросійський погляди, або були ботами, що забезпечують підтримку членам перших двох категорій».

Станом на 2 серпня найпопулярнішою URL-адресою, якою ділилися ці облікові записи, була історією InfoWars про Rich, яку було придбано довірителем Trump Roger Stone. Верхній хештег, який використовується цими рахунками є «#MAGA» — це абревіатура гасло кампанії президента Дональда Трампа, «Зробити Америка Великою Знову» — слідуючими близько за «#sethrich» і «#fakenews».

Розенбергер також висловила занепокоєння з приводу доповідей про те, що державний секретар Рекс Тиллерсон не планує прийняти $ 80 млн., нещодавно виділених Конгресом в Державний департамент, для боротьби з пропагандою ДАІШ та дезинформацією Росії.

«Зрозуміло, ми тут за кривою», — сказала Розенбергер. «Наші європейські союзники вже давно займаються цим».

Тиллерсон, як повідомляється, стурбований тим, що кошти будуть дратувати Москву — занепокоєння, про яке Розенбергер сказала, було «недоречним» і пропонує «розуміння наївності, з якою вони наближаються до цього питання».

«Росія приймає змагальну позицію щодо демократичних інститутів та Заходу», — сказала вона. «Наш уряд повинен бути на передньому краї цієї оборони».

Поделиться:

В тему:

,
UkrNET - поисково-информационный ресурс