Проблеми та досягнення в будівництві літаків Ан-178 у минулому році
06.01.2022Майже рік тому був укладений контракт на будівництво трьох транспортних літаків Ан-178-100Р для Повітряних Сил ЗСУ. Підсумуємо, що змінилося за рік роботи над цим важливим проектом, пише defence-ua.com.
ДП «Антонов» 29 грудня 2020 року підписало з Міністерством оборони України контракт на будівництво трьох нових літаків Ан-178-100Р.
Під цей проект було виділено досить значне фінансування — 4,5 млрд гривень, яке, під державні гарантії, надав держпідприємству «Укрексімбанк».
Наразі, за словами гендиректора ДП «Антонов» Сергія Бичкова, опановано приблизно 1 млрд гривень.
Варто зауважити, що певний заділ (наприклад частини крил, котрі виготовляли ще у 2017-2019 роках) для літаків 007, 008 та 009 на підприємстві вже був. Зокрема, в середині 2020 року стало відомо, що готовність майбутніх транспортників для ЗСУ становить 30,6%, 25,1% та 19,2% відповідно.
Але стапельне складання власне фюзеляжу першого з літаків (№ 007) почалося лише на початку 2021 року.
Наприкінці травня минулого року, перший фюзеляж Ан-178-100Р було урочисто викочено зі стапеля кінцевого складання.
Своєю чергою, наприкінці серпня 2021 року почалося складання на стапелі вже другого фюзеляжу (№ 008). Його викатка відбулася днями, 28 грудня 2021 року, й була проведена разом з церемонією викатки дослідного літака (№ 001).
Наразі, за словами керівництва ДП «Антонов», роботи йдуть відповідно до затвердженого плану й перший з бортів для ЗСУ має почати льотні випробування у першій половині цього року.
Водночас анонсований початок льотних випробувань дослідного літака, який мав піднятися в повітря до кінця минулого року, так і не відбувся.
Нагадаємо, для отримання сертифікату типу імпортозаміщений Ан-178-100Р має здійснити 500-600 випробувальних польотів. При цьому, Міноборони України має отримати у 2023 році перший транспортник вже сертифікованим.