Інформаційне середовище та можливості

05.03.2023 0 By Chilli.Pepper

Інформація є критично важливим компонентом будь-якої організації у світі, публікує переклад статті Джозефа В. Фроста newssky.com.ua із посиланням на smallwarsjournal.

Зокрема, військові покладаються на величезні обсяги даних для прийняття рішень у всіх сферах бойових дій. Велика кількість інформації, отриманої з різних джерел, надає лідерам і особовому складу об’єднаних збройних сил достатньо матеріалу для розшифровки, аналізу і створення розвідувальних продуктів. Коли ці продукти передаються правильним людям, вони можуть використовувати можливості, які уможливлюють дружні військові дії і зменшують вплив бойової потужності супротивника. Об’єднані планувальники мають кілька можливостей для оцінки в рамках інформаційних операцій, які допомагають створити переваги для дружніх сил. Під час планування динамічних інформаційних операцій об’єднані командири і штаби повинні розуміти виміри інформаційного середовища, операції військової інформаційної підтримки (MISO), цивільно-військові операції (CMO) і військовий обман.

Інформаційне середовище

Інформаційне середовище – це “сукупність соціальних, культурних, мовних, психологічних, технічних і фізичних факторів, які впливають на те, як люди і автоматизовані системи отримують інформацію, діють з нею і зазнають її впливу” (Об’єднаний комітет начальників штабів [ОКШ], 2022, с. GL-5). Інформаційне середовище має три виміри. Фізичний вимір включає конкретні елементи середовища. Деякі приклади включають цивільне населення, журнали та електронні пристрої (JCS, 2014a). Інформаційний вимір охоплює діапазон і методи розповсюдження даних. Когнітивний вимір фокусується на ставленні людини до наданої або отриманої інформації. Чиєсь походження, виховання або ставлення до армії можуть вплинути на результати в цьому вимірі. У когнітивному вимірі важливими факторами є навички спілкування, ведення переговорів та впливу. Усі три виміри тісно пов’язані з процесом планування і впливають на військові дії та їх результати.

Висвітлення війни у В’єтнамі у ЗМІ є прикладом того, як усі три виміри пов’язані між собою і можуть впливати на стратегічні цілі. Фізичний вимір цього прикладу включає в себе розгорнуті ведучі новин, які фіксують дії в реальному часі за допомогою камер і поширюють їх за допомогою телебачення. Інформаційний вимір охоплює відсоток людей в Америці, які переглянули репортажі. Нарешті, когнітивний вимір відображає те, як американці сприймали участь військових і, зрештою, показали незначну підтримку військових зусиль, що вплинуло на рішення на стратегічному рівні. Однією з можливостей для спільного планування, яка безпосередньо пов’язана з цими вимірами, є MISO (Military Information Support Operations – Операції військової інформаційної підтримки).

Операції військової інформаційної підтримки (MISO)

Згідно з JCS (2014b), “процес MISO використовується для розробки і доставки впливових повідомлень і координації дій з метою впливу на поведінку обраних цільових аудиторій” (с. V-1). MISO переконує певну групу людей за допомогою непрямого підходу, змінюючи їхні думки, психічне самопочуття, моральний дух та інші когнітивні фактори. Об’єднані планувальники включають психологічні операції для того, щоб перешкоджати, послаблювати і підривати сили і засоби противника. Змусити військових противника змінити своє мислення за допомогою нелетальних методів виявляється корисним для виконання місії і досягнення національних стратегічних цілей. Операція “Буря в пустелі” демонструє, що правильно застосовані MISO можуть кардинально змінити результат кампанії. Мільйони листівок психологічного впливу впали на іракські війська, що призвело до того, що багато ворогів здалися в полон і спричинили катастрофічний вплив на чисельність особового складу супротивника ще до початку наземної атаки (Jones & Summe, 1997). Рішення провести повітряне бомбардування листівками змусило супротивника поставити під сумнів відданість своїх військових місії. Цей приклад з операції “Буря в пустелі” пов’язаний з усіма трьома вимірами інформаційного середовища, але найбільш суттєво корелює з когнітивним виміром. Ще однією можливістю, яка змінює сприйняття і мотивацію людини, є CMO (Civil-Military Operations – Цивільно-військові операції).

Цивільно-військові операції (CMO)

Згідно з JCS (2018), “CMO – це діяльність, яку здійснюють збройні сили для встановлення, підтримання, впливу або використання відносин між збройними силами та корінним населенням і установами” (с. I-1). CMO – це ефективний інформаційний потенціал, який допомагає будувати міцні партнерські відносини з країнами, що приймають, і всередині Америки. Крім того, ці дії створюють позитивний імідж збройних сил, підвищуючи довіру, авторитет і взаєморозуміння. Об’єднане командування використовує CMO в оперативному середовищі для відновлення і стабілізації країни, яка цього потребує.

Землетрус на Гаїті в 2021 році ілюструє використання CMO. В рамках загальнодержавного підходу військові співпрацювали з Агентством США з міжнародного розвитку та іншими установами для надання негайної допомоги, доки країна не змогла самостійно керувати операціями (Південне командування ЗС США, n.d.). Швидке розгортання і матеріально-технічна підтримка допомогли гаїтянам швидко оговтатись від руйнівного стихійного лиха. Отримання оновленої інформації від персоналу на місцях дозволило органам спільного планування і державним установам ефективно допомогти населенню, оперативно направивши потрібні ресурси в необхідні місця. Цей приклад демонструє усі три виміри інформаційного середовища. Військовослужбовці і країна, що приймає, складали фізичний вимір. Крім того, основний потік інформації надходив від безпосереднього спілкування з постраждалими від землетрусу та іншими місцевими жителями, впливаючи на сприйняття населенням Сполучених Штатів, що включало як інформаційний, так і когнітивний виміри. Додатковою можливістю, що впливає на інформаційне середовище, є військовий обман.

Військовий обман

Відповідно до JCS (2017), “військовий обман – це дії, що здійснюються з метою навмисного введення в оману осіб, які приймають рішення у військовій, воєнізованій або насильницькій екстремістській організації противника, тим самим спонукаючи противника до конкретних дій (або бездіяльності), які сприятимуть виконанню дружньої місії” (п. I-1). Об’єднані командири використовують обман в оперативній обстановці, щоб здивувати і дезорієнтувати сили противника. Тактика і методи обману дають об’єднаним планувальникам багато можливостей для застосування цього оманливого, але сприятливого підходу. Проте для успішного проведення операцій обману необхідний точний розрахунок часу, правильне використання ресурсів і конфіденційність.

Операція “Буря в пустелі” стала ще одним прикладом ефективної інтеграції різних сил і засобів під час інформаційних операцій. Командири і штаби стратегічного рівня координували переконливі операції обману проти іракських сил. Іракський лідер твердо вирішив, що коаліційні сили атакуватимуть з узбережжя, використовуючи десантні засоби, і таким чином залишать незахищеним увесь свій західний фланг (Брайтенбах, 1991). Західний фланг був повністю пустельною місцевістю і складним для навігації. Проте нещодавно впроваджена технологія глобальної системи позиціонування допомогла коаліційним військам орієнтуватися у відкритій пустелі. Для покращення зусиль з обману “амфібійні сили виконували вправи з посилення видимості біля узбережжя” (JCS, 2017, с. I-12). Ці навчання і підготовка призвели до того, що іракський лідер ще більше потрапив у пастку, коли розпочалася широкомасштабна наземна атака через західний шлях підходу. Операції обману в рамках операції “Буря в пустелі” мали вирішальне значення для швидкої поразки іракських військ.

Як показано в цьому прикладі, обман охоплює всі три виміри інформаційного середовища. Люди і комунікаційні мережі розголошували дії десанту, пов’язані з фізичним простором. Ця розрізнена інформація досягла всіх іракських сил, включно з найвищим лідером, впливаючи на свідомість ворога, що зачіпає як інформаційний, так і когнітивний виміри. Розуміння стратегічних переваг обману допомагає об’єднаному штабу планувати і вдосконалювати військові операції.

Висновок

Під час планування динамічних інформаційних операцій об’єднане командування і штаб повинні розуміти виміри інформаційного середовища, операції військової інформаційної підтримки (ОВП), цивільно-військові операції (ЦВС) і військовий обман. Планувальники стратегічного рівня повинні розуміти, як ці можливості, серед багатьох інших, можуть вплинути на результат операції на користь дружніх збройних сил. Використання можливостей, що випливають з отримання і аналізу величезних обсягів інформації, стає найбільш важливим аспектом військових операцій. Будучи наріжним каменем будь-якої організації, ефективні інформаційні операції розширюють можливості об’єднаного командування і штабного персоналу, покращуючи процес прийняття рішень, які впливають на цільову аудиторію або нейтралізують її. Історія довела, що будь-яка військова операція буде залежати від максимального використання інформаційного середовища і можливостей.

 

Посилання:

Breitenbach, D. L. (1991). Operation desert deception: Operational deception in the ground campaign. Naval War College. https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA253245.pdf

Joint Chiefs of Staff. (2014a). Information operations (JP 3-13). https://tinyurl.com/2p8dshsj

Joint Chiefs of Staff. (2014b). Military support information operations (JP 3-13.2). https://jdeis.js.mil/jdeis/new_pubs/jp3_13_2.pdf

Joint Chiefs of Staff. (2017). Military deception (JP 3-13.4). https://jdeis.js.mil/jdeis/new_pubs/jp3_13_4.pdf

Joint Chiefs of Staff. (2018). Civil-military operations (JP 3-57).

https://jdeis.js.mil/jdeis/new_pubs/jp3_57.pdf

Joint Chiefs of Staff. (2022). Information in joint operations (JP 3-04). https://jdeis.js.mil/jdeis/new_pubs/jp3_04.pdf

Jones, J. B. & Summe, J. N. (1997). Psychological operations in desert shield, desert storm and urban freedom. AUSA Institute of Land Warfare. https://www.ausa.org/sites/default/files/LPE-97-3-Psychological-Operations-in-Desert-Shield-Desert-Storm-and-Urban-Freedom.pdf

U.S. Southern Command. (n.d.). U.S. military support to Haiti earthquake reliefhttps://www.southcom.mil/HaitiEarthquakeSupport/


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: