Анкара хоче встановлювати українські двигуни на свої гелікоптери
17.03.2021Туреччина хоче встановлювати українські авіаційні двигуни на свої ударні гелікоптери.
Як пише mil.in.ua з посиланням на DefenceTurk, про це заявив генеральний директор компанії TAI (Turkish Aerospace Industries) Темел Котиль.
Перший політ 11-тонний гелікоптер T929 ATAK-II здійснить у 2023 році.
Вибір на користь українських авіабудівельників обраний через відсутність наразі у Туреччини альтернативи, а співпраця з західними компаніями може припинитися через чергові геополітичні виклики.
Така історія вже була з силовою установкою до танку Altay і тому зараз офіційна Анкара хоче убезпечити себе від подібного в майбутньому.
ATAK-II, відноситься до 11-тонних гелікоптерів і може нести 1500 кг озброєння та боєприпасів.
Розробка важкого ударного гелікоптеру T929 стартувала у 2019 році з підписання угоди між SSB та TAI на реалізацію програми Ağır Sınıf Taarruz Helikopter (з турецької — бойовий гелікоптери важкого класу).
Деякі технічні характеристики озвучені для нового гелікоптеру:
– Вага — 11 тонн
– 2 газотурбінних двигуна
– Тандемна кабіна
– Можливість використання у спекотному кліматі
– Стійкий до факторів навколишнього середовища
– Сучасні можливості РЕБ
TAI вже має досвід виробництва та модернізації ударних гелікоптерів — для турецької армії зараз відбувається виробництво ліцензованої копії італійського гелікоптера AW129, що в Туреччині відомий як T129 ATAK та вагою у 5 тонн.
Також з 2017 року компанія займається розробкою 6-тонного ударного гелікоптеру T629, що повинен буде зайняти нішу між легкими ударними T129 ATAK та перспективним важким ATAK 2.
У 2019 компанія захистила проєкт вертольота і приступила до збірки першого льотного зразка машини.
На презентації модель вертольота була оснащена макетами протитанкових ракет L-UMTAS. Додатково вертоліт оснастили макетами пускових установок некерованих ракет калібру 70 мм.