Український стартап допомагає рятувати життя європейцям в Польщі. Ось, як це відбулось

26.03.2024 0 By Writer.NS

Український стартап knopka вперше встановив свою інноваційну систему виклику медичного персоналу в польську лікарню Szpitalu Średzkim Serca Jezusowego, Великопольського воєводства, пише dev.ua.

Ілюстративне фото

Ми розпитали Івана Осадчого, співзасновника та CEO knopka про те, що відбувалось в Польщі, скільки вартувала система і на які ринки стартапери планують виходити згодом.

Про knopka

knopka — це український стартап, фахівці якого створили бездротову систему виклику медсестер. Рішення працює завдяки телефонам, планшетам та Bluetooth. Система knopka спрацьовує, реагуючи на виклик та надаючи інформацію черговому лікарю, який отримує сповіщення на смартфон. Крім того, вмикається автоматичне відстежування присутності лікаря у приймальному відділенні, це пришвидшує реагування на критичні ситуації. Система розробляється з урахуванням специфіки медичного закладу та дозволяє ефективно керувати наданням допомоги пацієнтам відповідно до ступеня терміновості їх стану. Рішення встановлюється у приймальному пункті або у відділенні лікарні. На сьогодні knopka вже успішно функціонує у більше ніж 20 лікарнях України.

Вихід у Польщу

В приймальному відділенні польської державної лікарні Szpitalu Średzkim Serca Jezusowego 8 березня встановили рішення від стартапу knopka. За допомогою системи медперсонал може забезпечити швидке реагування на екстренні ситуації навіть без електропостачання.

Перші думки про підкорення міжнародних ринків у стартаперів зʼявились влітку 2020 року. Тоді експерти Ukrainian Startup Fund порадили knopka виходити за межі України. І вже за пів року стартап мав тестовий продаж прототипу системи для виклику медсестер.

«Сьогодні, у 2024 ми вже маємо повноцінний продукт з експортним потенціалом для публічних лікарень. Це результат великої роботи нашої команди та співпраці з інституціями України та Польщі, які підтримують нас на цьому шляху,» — відзначив Іван Осадчий.

Рішення з якого стартапери починали стосунки з клієнтом-лікарнею — це спрощена система виклику чергових лікарів (physician) та спрощенний виклик цих лікарів та команд інтенсивної терапії. Система найефективніша, коли треба швидко зібрати 5-7 спеціалістів одночасно для пацієнта у важкому стані. Наразі knopka підключена в усіх 9 відділеннях лікарні, розрахована на весь персонал лікарні без обмеження на кількість користувачів.

За словами стартапера, встановлення системи knopka за кордоном виявилось надзвичайно швидким — від першої презентації до підписання контракту пройшов всього місяць. За його словами, така швидкість свідчить про високий рівень зацікавленості у співпраці з knopka з боку лікарні.

«Ми очікували, що укладення угоди з першою лікарнею, особливо з урахуванням її державного статусу, буде тривати значно довше», — акцентував Іван Осадчий.

Про гроші

Вартість рішення склала 9900 злотих на місяць (близько 96 500 грн на місяць) з польської лікарні або 1100 злотих (близько 10 700 грн) з відділення. Планшети та телефони лікарня закупила самостійно.

Бюджет на встановлення від knopka, за словами стартапера, крім вартості системи, склав 10 000 гривень на відрядження, поліграфію, послуги юристів на укладення контракту, не враховуючи витрати на адаптацію рішення та технучну підтримку, над якою працювали співробітники ІТ-департаменту стартапу. «Багато роботи вже було виконано попередньо під час розробки рішення в Україні», — зазначив Іван Осадчий.

Порівнюючи з вартістю knopka, встановлених в українських лікарнях, ця сума для польської лікарні значно більша. Річний контракт knopka для «ОХМАТДИТ» згідно тендеру, викладеному на Prozorro, склав 179 670 грн, а вартість рішення «Knopka.Приймальне відділення» для Рівненської обласної клінічної лікарні імені Юрія Семенюка на рік склада 194 400 грн.

Різниця, як пояснює Іван, в ціні для ринку.

«Наша вартість враховує витрати на кожному ринку на сервісну підтримку та податки, тож пропорційно це та сама ціна», — аргументує стартапер.

За його словами, модель рішення для приймальних відділень починає бути комерційно прибутковою для стартапа після підключення більше 40 лікарень. «Мені подобаєця бачити ще і так — наша ціна доступна для лікарень. Тож свого роду цінова політика співпадає з нашою мрією посилити більше закладів охорони здоров’я діджиталізацією процесів», — говорить Іван.

Про особливості підключення

Перед встановленням системи, стартапери отримали дозвіл в трьох різних юридичних бюро на це legal opinion та передали в лікарню та партнеру по дистрибуції.

«В нас в Україні пацієнтів поступає більше. Ми очікували, що навантаження на їх систему буде більше, будемо дивитись по наступним лікарням на дінаміку», — зазначив Іван Осадчий.

В середньому українські публічні лікарні приймають 50-100 пацієнтів на добу, які потребують невідкладної допомоги.

Крім того, стартап надає універсальне рішення для emergency department (публічних шпиталів). За словами Івана, з мінімальними відмінностями — це робота стандартна і шпиталі зобовязані надавати невідкладну медичну допомогу пацієнту до 5 хвилин та до 15-30 хвилин надавати консультацію після того, як стан пацієнта стабілізують. knopka не має в системі персональних данних тож система має найнижчі вимоги по регуляціі з боку законодавства.

Про плани

Іван Осадчий розповів, що стартапери мають перемовини з двома шпиталями в Польщі по контракту і ще 10 зробили презентацію, крім того, ведуть перемовини з Португалією, Фінляндією, Румунією та Словенією. У планах команди на 2024 рік — запустити систему у не менше, ніж 20 лікарнях за кордоном, крім 10 лікарень у Польщі, ще 10 — у медичних установах інших країн ЄС, з якими вже ведуться активні перемовини.

Нагадаємо, в травні 2023 року стало відомо, що український стартап knopka розпочав співпрацю з фінським виробником датчиків ЕКГ «Movesense». Це дозволило розширити функціонал і пришвидшити виклик медперсоналу до ліжка пацієнта. Пілотний проєкт системи вже застосовують у львівській лікарні св. Миколая. Вже тоді стартапери повідомили, що планують посилити співпрацю та масштабувати свою діяльність в Україні та Польщі, а також розширитися на нові ринки ЄС, включаючи Фінляндію.

В листопаді 2023 року стартап Knopka отримав винагороду на CES 2024 Innovation Awards в категорії Digital Health. Тоді стартапери відзначали, що перемога на CES суттєво допоможе knopka з виходом на ринок США.

Читайте також на Newssky «Україна отримала від Канади кредит на $1,5 мільярда для фінансування соцвиплат» і дивіться на YouTube-каналі «Нудний Пенс».

Щоб завжди бути в курсі подій, підписуйтесь на ТГ-канал Newssky. Також рекомендуємо актуальні дискусії друзів України в Північній Америці на YouTube-каналі Rashkin Report.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: