Чому лояльність до роботодавців призводить до експлуатації працівників та неоплаченої роботи

28.03.2023 0 By NS.Writer

Американські дослідники визначили, що роботодавці частіше змушують лояльних працівників брати додаткові години роботи без додаткової оплати праці, повідомляє Vice з посиланням на дослідження, опубліковане в Journal of Experimental Social Psychology, пише dev.ua.

Ілюстративне фото

Троє дослідників із бізнес-школи Університету Дьюка, штату Аризона та Університету Західної Вірджинії досліджували «можливі негативні наслідки для лояльного працівника на робочому місці». Вони виявили, що лояльні працівники, скоріше за все, «вважатимуться більш придатними для експлуатації» і з часом потраплятимуть у «порочне коло страждань».

Дослідники провели серію експериментів, під час яких вони представили серію сценаріїв 1400 менеджерам в інтернеті, які сказали, як вони будуть реагувати.

«Для дослідження залучили майже 1400 менеджерів онлайн, щоб вони прочитали про вигаданого 29-річного працівника на ім’я Джон. Усі керівники дізналися, що компанія Джона має обмежений бюджет, і щоб знизити витрати, їм потрібно було вирішити, наскільки вони готові доручити Джону додаткові години та обов’язки без будь-якої додаткової оплати», — сказано у дослідженні.

Як виявилося, роботодавці впевнено віддавали задачі «лояльному Джону».

Потім дослідники продовжили серію експериментів, щоб перевірити, скажімо, «чи вважаються працівники, які погодилися на додаткову працю більш лояльними в очах менеджерів».

Усі результати привели до одного висновку: «Клеймування Джона як лояльного завжди призводило до того, що менеджери частіше були готові просити його взяти на себе неоплачувану працю». Менеджери вважають, що «лояльність приходить з обов’язком приносити особисті жертви».

«Це порочне коло. Лояльних працівників, як правило, обирають для експлуатації. І тоді, коли вони роблять щось, що є експлуататорським, вони зрештою отримують поштовх до своєї репутації як лояльних працівників, що підвищує ймовірність того, що їх виберуть у майбутньому», — сказав один із дослідників.

Тобто менеджер експлуатує свого лояльного працівника, даючи йому додаткову неоплачувану роботу.

І у такому сценарії всі (нелояльні працівники, менеджер) діють раціонально. Крім лояльного працівника. Його ресурсні витрати не приносять значних дивідендів, особливо враховуючи специфіку підвищення зарплат в деяких сферах. І в особливості те, що ресурси, залучені для додаткової роботи, можуть бути більш значними, ніж компенсація-підвищення.

Читайте також на Newssky «Скільки пропонують українським знавцям ChatGPT» і дивіться на YouTube-каналі «Нудний Пенс».

Щоб завжди бути в курсі подій, підписуйтесь на ТГ-канал Newssky. Також рекомендуємо актуальні дискусії друзів України в Північній Америці на YouTube-каналі Rashkin Report.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: