Українські конструктори повідомили про завершення випробувального польоту прототипу БПЛА «ОКО-9» із повністю українським планером. Чим він особливий

27.09.2023 0 By Writer.NS

СКБ «КіберАвіа» оприлюднили інформацію про проведення тестового польоту важкого електричного беспілотного літака з вертикальним злітом та посадкою прототипу БПЛА «ОКО-9», пише dev.ua.

Ілюстративне фото

Про БПЛА

«ОКО-9» — електричний безпілотник із повністю українським планером та значною частиною бортового обладнання українського виробництва.

Конструктори зазначають, що він запланований, як носій спеціального радіообладнання або система повітряного спостереження.

Пріоритетом розробки є простота експлуатації та швидке перенавчання коптерних пілотів на нову платформу.

Система знаходиться в розробці, фахівці розмістили відео одного із тестових польотів, який відбувся влітку 2023 зі злітною вагою 70 кг.

Переваги та особливості

Порівняно із «бензиновими» літаками має набагато менший рівень шуму (варіант комплектації ДВС також можливий і має, відповідно, більший час роботи). Крім того, має підвищену стійкість до поривів вітру в літаковому режимі (автоматичне вмикання підйомних двигунів для запобігання звалюванню) та можливість «зависання» над вибраною точкою.

Платформа «ОКО-9» сумісна із системою дістанційного керування «Шлейф», яка дозволяє повітряний моніторинг та керування бортом і всім бортовим обладнанням через мережу Інтернет із забезпеченням захисту інформації та мінімальною додатковою затримкою.

Типові сценарії використання

  1. Робота без GPS: Вертикальний зліт, візуальний політ на глибину до 100 км, керована робота в зоні на висоті 500-1000 м до 30 хвилин, візуальне повернення, вертикальна посадка.
  2. Робота з GPS + інерціальна система грубого орієнтування: Автоматичний вертикальний зліт, автоматизований політ на глибину 50 км, керована робота в зоні на висоті 300-1000 м до 60 хвилин, автоматизоване повернення, вертикальна автоматична посадка.
  3. Робота з GPS + інерціальна система грубого орієнтування: Можливість виконання місії в повністю автоматичному режимі включно із автоматичним вертикальним злітом та автоматичною посадкою в режимі повного радіомовчання.

Технічні параметри

Заплановані параметри:

  • Розмах крил 5 м.
  • Злітна вага: до 70 кг.
  • Дальність зв’язку: 100 км (цифровий захищений лінк).
  • Швидкість: 100 км/год
  • Час роботи в повітрі: 150+ хвилин (включно із 2 хвилинами на вертикальний зліт та посадку).

Читайте також на Newssky «Український ZAS Ventures офіційно запущений. Проінвестують до 30 стартапів на pre-seed» і дивіться на YouTube-каналі «Нудний Пенс».

Щоб завжди бути в курсі подій, підписуйтесь на ТГ-канал Newssky. Також рекомендуємо актуальні дискусії друзів України в Північній Америці на YouTube-каналі Rashkin Report.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: