З українськими двигунами – в Туреччині розроблять морську версію важкого ударного гелікоптера ATAK-II
05.02.2022В Туреччині розглядають можливість розробки морської версії перспективного важкого ударного гелікоптера T-929 ATAK-II для розміщення на турецькому багатоцільовому універсальному десантному кораблі (УДК) TCG Anadolu, пише defence-ua.com.
Про це повідомляє турецьке профільне видання Defense Turk з посиланням на генерального директора компанії Turkish Aerospace Industries (TAI) Темела Котіла. Відповідаючи на запитання кореспондента Defense Turk «Чи буде військово-морська версія Atak і Gökbey для ANADOLU» Темел Котіл відповів: «Зараз ми розглядаємо морську версію ATAK-II».
Також повідомляється, що наразі в ВМС Туреччини існує підхід до розміщення ударних гелікоптерів важкого класу на платформах класу ANADOLU та подібних. На додаток до боєприпасів важкого класу, такий гелікоптер зможе виконувати завдання в більш складних морських умовах.
Темел Котіл також оголосив, що 11-тонний ударний гелікоптер ATAK II має вперше запустити двигуни в 2022 році. Перший політ гелікоптер має здійснити у 2023 році. Раніше генеральний директор TAI анонсував, що двигуни ударного гелікоптера важкого класу ATAK-II надійдуть з України, і був підписаний відповідний контракт.
Раніше Defense Experss повідомляв, що АТ «Мотор Січ» (входить до складу ГС «Ліга оборонних підприємств України») підписала контракт з компанією Turkish Aerospace Industries (TAI) на постачання двигунів. Відповідне повідомлення 29 червня 2021 року було оприлюднено на офіційному Twitter компанії TAI.
Мова йшла про партію з 14 турбовальних моторів (ймовірно на перші дослідні сім машин), які планують встановити на перспективні ударні гелікоптери важкого класу ATAK-II.
За угодою, перші два двигуни мають бути поставлені до Туреччини у вересні наступного року. А інші 12 двигунів — в період до 2025 року.
Дещо раніше турецька сторона вже повідомляла, що через відсутність власних двигунів такого класу (загальною потужністю близько 2500 к.с.) та певні непорозуміння з західними країнами, вона розглядає як майбутнього постачальника двигунів Україну.
ATAK-II розглядається як сучасний ударний гелікоптер вагою 11 тонн, що буде здатний нести до 1500 кг боєприпасів широкої номенклатури (ракет, або невеликих авіабомб) та автоматичну гармату калібру 30-мм.
Нова машина має суттєво підсилити можливості турецьких збройних сил та замінити легкі гелікоптери Т129 АТАК (ліцензійний варіант італійського AW129 від компанії Leonardo) й згодом має стати основною ударною силою армійської авіації Туреччини.