Як українки створили сервіс повторного використання дитячих речей

05.06.2021 0 Редакция NS.Writer

За даними Greenpeace, щороку у світі випускають близько 100 млрд одиниць одягу. Більша частина цих речей у майбутньому опиниться на звалищах. Саме цю проблему прагне вирішити проєкт трьох українок під назвою Grow With You. Він дасть батькам змогу позбутися зайвих дитячих речей без шкоди для довкілля та заощадити на їх купівлі.

| Newssky.com.ua

Співзасновниці Grow With You

vctr.media розпитали співзасновниць Grow With You, як з’явилась ідея стартапу, в чому особливості його роботи й монетизації та які плани на майбутнє.

Як виник задум

Grow With You заснували Настя Сліпець, Аліна Кізлевич і Ліза Бахарєва в травні 2021 року. У них різний попередній досвід роботи. Сліпець раніше працювала з фешн-брендами, Кізлевич — юристка за фахом, а Бахарєва займалася маркетингом у стартапах.

На початку 2020-го у дівчат з’явилась ідея громадської організації, що промотувала би відповідальне виробництво та споживання. У червні того ж року вони заснували ГО 12 GOAL. Її назва — референс до пункту 12 «Цілей сталого розвитку» ООН. У ньому йдеться про забезпечення переходу до раціональних моделей споживання і виробництва«.

Співзасновниці ГО намагалися донести українському бізнесу, що підтримка сталого розвитку не лише мінімізує вплив на довкілля, але і збільшить прибуток. Вони розробляли стратегії стійкості для компаній і шукали команди, що створюють сталі технології в Україні.

«Знайти людей, які вміють і хочуть розробляти „зелені“ технології, та мотивувати їх співпрацювати з українським бізнесом — надскладне завдання. Щоби спростити його, ми вирішили організувати хакатон щодо сталих виробничих систем (sustainable production systems)», — розповідають у Grow With You.

Перед цим засновниці вирішили взяти участь у подібному івенті, щоби краще зрозуміти, як усе організоване. Вони обрали присвячений сталості хакатон від Riga Tech Girls.

Для продуктивної роботи вони потребували ідею стартапу. Нею став sustainable сервіс повторного використання дитячого одягу. За словами засновниць, ця ідея формувалася протягом усього періоду роботи громадської організації. Текстильна промисловість — одна з найбільш шкідливих для довкілля, а її технологічний розвиток повільний та нерівномірний. Зокрема, наразі все ще мало придатних для перероблення тканин і місць, де це можна зробити.

Водночас концепція sharing-економіки як моделі споживання майбутнього набирає популярності. Особливо це стосується товарів із коротким життєвим циклом.

«Зараз батьки купують близько 280 одиниць одягу до другого дня народження дитини. Однією річчю користуються в середньому 2-3 місяці. Діти швидко виростають із цього одягу, і він накопичується у шафах. Лише 15% одягу віддають на благодійність або перероблення», — пояснюють у Grow With You.

Команда виграла хакатон. Під час івенту співзасновниці розробили перший прототип онлайн-платформи та провалідували свою ідею. «Експерти порадили звернути увагу на просвітницький елемент, адже батьки все ще побоюються використовувати вживаний дитячий одяг. Також нам рекомендували дослідити, який саме вживаний одяг батьки готові купувати», — згадує Аліна Кізлевич.

Хто в команді та як працює Grow With You

Зараз в команді лише чотири людини — три співзасновниці працюють повний день, а продакт-менеджер — частково зайнятий. Поки в проєкті немає чіткого поділу обов’язків, тож багато питань співзасновниці обговорюють разом. Загалом сфери відповідальності розподілили так: Ліза Бахарєва комунікує з інвесторами, Аліна Кізлевич шукає бренди для партнерства, а Настя Сліпець займається маркетингом.

Grow With You працює за таким алгоритмом:

– батьки обирають і замовляють потрібний їм набір дитячого одягу від українських sustainable брендів;

– коли дитина виростає з речей, батьки можуть повернути їх та отримати 10% знижки на наступний набір;

– з вживаних речей також формуються набори зі знижкою — перед цим вони проходять хімчистку та ремонт.

Компанія співпрацює з sustainable брендами на умовах дропшипінгу, тобто постачальник сам відправляє продукцію клієнту. Серед партнерів — Afyny, Sunny Bee, Aliskin Domik, Milaniya, Sunny Bunny, Dreamkid.

«Їм вигідно працювати з нами, бо це додаткове джерело дистрибуції. До того ж завдяки нашій моделі роботи ми можемо досить точно спрогнозувати попит. Також співпраця з нами дає брендам змогу задекларувати свою позицію та показати, що вони вірять у сталість», — пояснює Кізлевич.

Постачальників вибирають за такими критеріями:

– Локальність — в Grow With You вважають, що українські виробники виграють конкуренцію у мас-маркету в плані якості. Також робота з місцевими компаніями скорочує ланцюги постачання, а значить і зменшує вуглецевий слід.

– Органічність тканин — компанія мусить мати відповідні сертифікати.

– Налагоджене виробництво — це забезпечує швидку доставку.

Запуск сервісу коштував майже $1000. Зараз проєкт фінансується із 2000 євро, які співзасновниці виграли на хакатоні. Поки Grow With You використовує платформу, створену в конструкторі сайтів Tilda.

Ціну на товари сформували, зважаючи на вартість одягу та операційні витрати. Поки компанія перебуває на етапі тестового запуску. За словами співзасновниць, монетизація наразі не є основною метою проєкту. Їм важливіше зрозуміти потреби та запити аудиторії, щоби створити по-справжньому корисний сервіс.

Як просувають сервіс і працюють із аудиторією

Grow With You орієнтується на такі канали комунікації як інфлюенсери, онлайн- та офлайн-івенти. Оскільки проєкт працює не так довго, то робота в цих напрямах лише починається.

«Ми спілкуємося з інфлюенсерами, які поділяють наше бачення. Хочемо, щоби вони протестували наш сервіс, дали свій фідбек і розповіли про нас своїм підписникам. Плануємо взяти участь в івентах, що резонують із нашими цінностями, наприклад, Kyivness та „Кураж Базар“», — розповідають у компанії.

Аудиторія Grow With You — батьки дітей віком від 0 до 5 років. Якщо говорити про ранніх користувачів, то це люди, котрі розуміють, що таке сталість (sustainability) та чому це важливо.

Саме тому компанія постійно спілкується з батьками, зокрема проводить глибинні інтерв’ю. Серед основних напрямів — фідбек щодо моделі та формату платформи. Зазвичай зворотний зв’язок просять у знайомих із дітьми та їхнього кола спілкування. Також шукають батьків у групах і чатах у соцмережах.

Глибинні інтерв’ю допомогли краще зрозуміти справжні проблеми цільової аудиторії. Наприклад, накопичення непотрібного дитячого одягу — поки немає простих і зручних способів його позбутися. Батьки не завжди готові витрачати час на те, щоби продавати чи віддавати одяг через OLX або групи у соціальних мережах/месенджерах. Тому непотрібні речі залишаються у шафах.

«Для розв’язання проблеми ми пропонуємо можливість „take back“ — віддаєш старий одяг та отримуєш знижку на наступний комплект. Крім того, ми самі забираємо речі, щоб зекономити час батьків. Звісно, завжди є ризик того, що речі не повернуть, але ми активно нагадуватимемо, що зберігати непотрібний одяг — невигідно та незручно», — розповідають у компанії.

Що буде далі

Grow With You запустили лише тиждень тому. Зараз компанія працює з базою ранніх клієнтів і тестує різні посадкові сторінки. Платформа вже отримала 10 замовлень.

Засновниці прагнуть побудувати бізнес на принципах циркулярної економіки, тобто з основним акцентом на повторному використанні речей. У компанії запевняють, що теперішня модель — перехідний етап.

У майбутньому планують тестувати нові формати, щоби подовжити термін «життя» дитячого одягу. Їхня мета — використовувати речі протягом восьми циклів замість одного-двох, як зараз.

Також планують масштабуватися в Україні, а потім вийти на інші ринки. Тому один із напрямів роботи — залучати якнайбільше користувачів і брендів-партнерів. Також особливу увагу приділятимуть освітній частині — розповідатимуть, як змінювати модель споживання.

Grow With You все ще перебуває на початку свого шляху. Зараз він більше схожий на інтернет-магазин із можливістю повернути речі за знижку. Успіх проєкту залежить від його здатності донести переваги повторного використання дитячого одягу цільовій аудиторії.


Поделиться статьей:

Подписаться на новости:




В тему: