Як рекламувати безпритульну тварину: поради для “маленьких” волонтерів
22.09.2016Існує багато “дрібних” волонтерів, які, так само як і великі притулки, рятують тварин від смерті на вулиці та знаходять їм добрих господарів та дах над головою.
“Маленькі” волонтери не можуть похвалитися наявністю ресурсів як то помічники та гроші, щоб робити свою справу – допомагати тваринам, – але їх багато, і сукупно їх внесок у справу допомоги тваринам може виявитися більш значущим, ніж внесок великих притулків. Просто внесок “маленьких” волонтерів складно порахувати.
Ця стаття має на меті допомогти волонтерам заощадити свій час і більш ефективно рекламувати своїх підопічних, що у свою чергу сприятиме вирішенню проблеми безхатніх собак і котів.
Реклама в Інтернеті
Пошук господаря для тварини – це як пошук нової роботи для людини, а відтак існують прості правила як це робити, якщо їх знати і дотримуватися, то процес можна звести до автоматизму. Головне правило полягає у тому, що рекламувати потрібно постійно; для цього є певні місця: мережа інтернет, вулиця, різні місцеві події та спеціальні заходи. Про всі ці можливості ми й поговоримо.
Передусім, потрібно зробити підопічного максимально презентабельним. Адже коли ви йдете на співбесіду, то намагаєтеся представити себе у найкращому світлі за допомогою свого зовнішнього вигляду та резюме. Так само потрібно підготувати вашого підопічного, помити та підстригти його для фотосесії чи виходу в світ.
Документи підопічного – це передусім фото та рекламне оголошення. Фото надзвичайно важливе для реклами в Інтернеті, воно має привернути увагу до себе серед сотень інших фото, тому варто зробити його якомога якіснішим. Тварина повинна виглядати спокійною, розслабленою, добре, якщо вона дивитиметься в об’єктив, а задній фон фотографії не буде захаращений непривабливими предметами. Для натхнення перегляньте професійні фото для сайту знайомств та наречених, саме така якість фото потрібна.
Можна зробити відео і залити його на YouTube, це також сучасна безкоштовна реклама. Якщо робити серію відео, викладати їх з певною періодичністю, то можна завоювати свою аудиторію і, можливо, навіть заробити на цьому, залежить від вашої фантазії та завзятості. Крім того, безкоштовно можна рекламувати через Instagram.
Рекламне оголошення (аналог людського резюме) – не менш важлива частина роботи з пошуку господаря для тварини. До його підготовки необхідно підійти творчо і нестандартно. Стандартне оголошення зазвичай виглядає таким чином: “Міша – котик дев’яти місяці віком, з плямками на животику, стерилізований та вакцинований, віддам в добрі руки”. Тут міститься безумовно корисна інформація, але таке оголошення не приверне уваги. Напишіть так: “На перший вигляд може здатися, що Міша гордий котик, але бачили б ви як він танцює, коли господар повертається додому! До речі, Міша вже достатньо дорослий щоб жити окремо, тому він шукає собі родину.” І назвіть котика “Танцюрист”, а не Міша, вам що, шкода?
Після того, як ви привернули увагу потенційного господаря першими реченнями, можна розповісти про вік, характер та проблеми тварини. Робити це потрібно в позитивному ключі. Це означає, що не потрібно писати: “Віддам в родину, де ця собака буде єдиною, бо вона не знаходить спільної мови з іншими собаками. Не віддам в село”. Потрібно писати так: “Боксер Тайсон ходить хвостиком за господарем і навіть вночі йому потрібно відчувати, що господар поруч. Радий спати на матрацику поруч з ліжком господарів, вкриваючись ковдрою. Любить тепло.”
Завжди починати потрібно з чогось хорошого. Часто в оголошеннях лише описують вимоги до усиновителів (наприклад, “повинен бути знавцем породи”) і проблеми тварини (наприклад, “котеня з дитинства сліпе”). Це неправильно. Приділіть опису позитивних рис характеру вашого підопічного стільки ж уваги, як і недолікам, а краще більше, а потім вже напишете, що у собаки трапляється енурез кожен раз, коли вона лякається.
Взагалі, повідомляти про проблеми варто, акуратно підбираючи слова. Наприклад, “Тайсон – прекрасний компаньйон для любителя чи любительниці довгих піших прогулянок, не залежно від того, чи ви бажаєте тримати свою фігуру у тонусі чи любите подорожі з ночівлею в горах. Але будьте обачливі, бо якщо Тайсон побачить ведмедя чи тигра (в Гімалаях, кажуть, тигри?), він може злякатися і обмочитися. Але Тайсон завжди з ентузіазмом ставиться до будь-яких можливих пригод (і ви ж не скоро поїдете в Індію, правильно?) і радо допоможе вам проходити свої рекомендовані 10 тисяч кроків на день чи більше.”
Не пишіть оголошення на кшталт: “Прохання телефонувати лише з серйозними намірами. Усиновитель повинен мати власну хату в Києві, два гектари землі і щоб там росли дуби, а під ними гриби трюфелі. Потрібний знавець породи!)
Натомість напишіть так: “Подзвоніть нам, будь ласка. Шустрік волів би бути єдиним котиком в родині, та щоб у квартирі стояли сітки проти випадіння котиків з вікна, ми з ним розуміємо, що це майже нездійсненна мрія. Але ми оптимісти.”
Готове оголошення потрібно перечитати й запитати самого себе: “А я б зателефонував?”, якщо відповідь: “Ну, …”, то потрібно подумати та переписати текст.
Реклама на вулиці
Вулиця – прекрасне місце для безкоштовної реклами. Кожного разу, коли ви вигулюєте собаку, вдягайте їй на шию яскраву однотонну хустку з добре помітним написом “шукаю господаря” або светрик з вишивкою “цій собаці потрібний дім”. Таким чином всі навколо вас будуть в курсі, що вашій собаці потрібна домівка.
Чим більше тварина знаходиться на публіці, тим більше шансів на усиновлення. Саме тому варто її якомога частіше виводити в світ. Для цього подивіться які події заплановано в місті і попросіть організаторів виділити вам місце, де ви “продаватиме” своїх підопічних. Це можуть бути спортивні події, ярмарки, виставки. Варто вдягнути на підопічних яскраві хустинки з чітко видним закликом “шукаю домівку”, “потрібний господар”, “візьми мене собі”, “врятую від самотності”, “знаю як схуднути”, “котик-терапевт”, “собака, яка лікує” чи щось інше. Може виявитися, що будуть підходити спілкуватися люди і потрібно буде давати ваші координати, тому варто при собі мати бізнес-картки. Оригінальним чином замінити візитівки можна, якщо фігурно порізати на шматки картонні коробки й акуратно написати кольоровим фломастером, наприклад, “Боксер Тайсон шукає дім, телефонуйте” або “Врятуйте собаку. Телефон”.
Як і під час співбесіди на робочу вакансію, у вас лише один шанс, намагайтеся ефективно його використати, і коли до вас підходитимуть, намагайтеся подружитися з кожним. Не чекайте поки вас запитають, ставте запитання самі, бо люди люблять увагу. Шукайте що у вас є спільного з кожним – якщо до вас підійшли, то напевно ви їх уже зацікавили, тож знайдіть спільні інтереси або спільних знайомих. Намагайтеся, щоб нові знайомі захотіли продовжити з вами спілкування з власної ініціативи.
Якщо організатори події не дозволять виставляти тварин, то можна прийти з однією і роздавати рекламні оголошення (фотографію й опис тварини, котячі та собачі візитівки).
Якщо скоординувати зусилля з іншими волонтерами, то можна організувати так звану “велику роздачу тварин”. Тобто подію, коли в якомусь конкретному місці в певний час збереться певна кількість волонтерів з тваринами і прийдуть потенційні усиновителі. В результаті такого роду оглядин хтось з тварин знайде свої домівки.
Організація такого роду події потребує ретельного планування і забере певний час. В залежності від масштабу події, під неї можна отримати малий грант, наприклад, якщо організувати собаче шоу з призами. Багато ідей таких шоу, які організовувалися раніше в різних країнах задля прилаштування безпритульних тварин, можна знайти в Інтернеті. Вигадуючи ідею, важливо пам’ятати, що чим більш амбітним буде сюжет шоу, тим більше помічників знадобиться для реалізації та координації.
Найкраще планувати такий захід на весну чи осінь, вихідний день, який не випадає на свято, під час якого люди масово їдуть з міста. Місце проведення – великий парк, куди ходить багато людей, наприклад, ВДНГ у Києві, біля Арки “Дружби народів” або біля великого супермаркету на кшталт “Ашан”. Напевно, доведеться завчасно отримати дозвіл на проведення заходу від відповідних служб.
В процесі підготовки потрібно буде зробити гарні фото тварин, їхні описи, візитівки, а також провести низку рекламних заходів, починаючи від поширення інформації про подію в соціальних мережах, на дошках оголошень в місті та в засобах масової інформації. Якщо написати прес-реліз про подію, то багато місцевих (не загально національних) ЗМІ будуть не проти його опублікувати.
Підготувала Олена Александрова за матеріалами сайту організації bestfriends.org
Спасибо за статью! Эта тема очень актуальна для меня сейчас: взяла бездомную собаку и занимаюсь её пристройством. Хотела спросить, не подскажите, где можно приобрести такие платочки с надписью “шукаю домівку та т.і.” ? Я бы обязательно купила своему подопечному))) Спасибо!
Думаю, таких хусточок не існує в продажу, тому що це товар, на який обмежений попит. Можна підгледіти ідеї на Амазоні, якщо задати там в пошук “собача бандана” (Dog Bandana) та зробити самому чи попросити знайомих. Головне, щоб тканина була контрастна, щоб не зливалася і напис було гарно видно, оскільки потрібно привернути увагу до собачки і настільки сподобатися, щоб підходили знайомитися, запитували де Ви взяли таку бандану ))