Як працює контент-відділ стартапу Reface

22.01.2021 0 By NS.Writer

Reface — застосунок від українського стартапу, який з’явився у App Store та Google Play Маркеті на початку 2020 року. У ньому користувач може додати своє обличчя у гіфку чи відео. Контентом із Reface ділилися на своїх сторінках зірки на кшталт Брітні Спірс, Ілона Маска й Олега Винника. Нещодавно команда залучила інвестиції від фонду Andreessen Horowitz.

Олександр Кучеров

Про це пише vctr.media.

У контентному відділі Reface працює 10 осіб. Head of Content Олександр Кучеров розповів Vector про те, як вони створюють віральний контент і підбирають фахівців, яка зірка так і не достукалася до Reface в Інстаграмі та чому відео з українського весілля популярніше за Шакіру.

Навіщо продуктовому стартапу окрема контент-команда

Специфіка Reface полягає в тому, що наш користувач взаємодіє з додатком саме через контент. Утім, до того, як я потрапив у Reface, усі ресурси компанії були зосереджені саме на технології та продукті. Контент жив сам по собі, хлопці казали: «Створити контент, який подобається людям, — це не rocket science».

Першочерговим завданням було створення крутої технології, адже без неї нічого не спрацювало би. Тепер, коли технологію вибудували, контент почав перетягувати на себе ковдру: його треба робити якісно у дуже великій кількості та регулярно оновлювати. Тому ми сформували окрему команду для його створення.

Зараз у контент-команді Reface близько 10 людей, які створюють відео, гіфки та картинки. Вони розподіляються на:

– контент безпосередньо у застосунку;

– контент для Facebook, Instagram та YouTube;

– рекламні креативи.

До цього я працював головою київського офісу Snapchat. Ми так само створювали контент — фільтри для обличчя (так звані lenses). Я відчув на собі всю цю історію: від самого зародження технології до її розвитку. І тому розумію, наскільки важливо розробляти контент під окремі регіони та постійно його оновлювати.

Не існує універсального контенту. Смаки людей в Азії, Північній Америці та Україні відрізняються.

Мінімум співбесід, максимум роботи

На початку зльоту Reface майже всім доводилося і створювати контент, і проводити співбесіди, і розробляти технології. Все робилося дещо хаотично. Не було чіткої картинки того, яким має бути контент-відділ та його зона відповідальності.

Поняття «чітка картинка» та «стартап» несумісні. Ти приходиш із певними ідеями та думками, як усе має бути влаштоване, а через кілька годин усе змінюється.

Я не є прихильником великої кількості співбесід, натомість люблю перевіряти людей у бойових умовах. Якщо чесно, на момент формування відділу нам просто потрібні були руки, які могли щось створювати. Тому я давав шанс майже усім охочим приєднатися до створення контенту Reface, щоби вони зрозуміли, наскільки їм це цікаво. Все ж таки у нас є певна специфіка роботи, яка не всім підходить.

За випробувальний термін ми розуміли, наскільки людина відповідає нашим вимогам і стилю мислення, наскільки вона впевнена у своєму прагненні розвиватися та рости з нами. Перш за все оцінювали soft skills. Це один із ключових критеріїв для всієї команди, а не лише контент-відділу. Якщо людина не співпадає з нашими цінностями та прагненням побудувати великий український стартап, ми з нею не зможемо працювати, які б круті hard skills у неї не були.

Уже потім, коли набрали людей, визначали, що вони роблять краще, в якій ніші кожна людина найефективніша. Зацікавлений у створенні YouTube-роликів? Будь ласка. Хочеш зануритися у рекламні креативи — будь ласка! Вмієш створювати короткі відеомеми? Вперед!

Сам собі керівник

Основна відмінність роботи у Snapchat та Reface — це рівень відповідальності. Навіть займаючи високу посаду в українському офісі Snap, я весь час відчував підтримку головного офісу. А Reface — це суто український продукт. Усі рішення та вся відповідальність за них лежить лише на нас.

П’ять років тому, коли Snapchat тільки зайшов в Україну, треба було запустити якісний продакшн нової AR-технології на рівні сотні масок (лінз) на місяць. Те, що відбувалося тоді та зараз у Reface, чимось дуже схоже: ти займаєшся всім — від збірки столів в офісі до розробки стратегії захоплення світу. Такий приємний стартапівський хаос.

Мене драйвить щось робити швидко. У нас буває так: ми щось вирішили під час короткої зустрічі та відразу це імплементуємо. Немає мільйонів погоджень із десятком інстанцій.

Звісно, досвід роботи у великій корпорації на кшталт Snapchat дозволяє уникнути багатьох помилок і прийти до правильних рішень набагато швидше.

Робота контент-відділу

За людиною закріплений певний регіон: Бразилія, Корея, Індія тощо. Потрібно знайти там найцікавіше, що могло би потрапити до нашого застосунку. Ми періодично робимо регіональні опитувальники, щоби знати про інтереси користувачів, бо інколи важко самостійно знайти локального героя. Також ми часто генеруємо ідеї розвитку застосунку на брейнштормах. Наприклад, одним із найпопулярніших було відео з Олегом Винником. Може, він і не потрапляє на перші місця чартів, але запуск відео із ним у Reface спричинив ажіотаж на пострадянському просторі.

Після дослідження людина безпосередньо створює контент, і вже тут з’являється специфіка. Наприклад, у YouTube-роликів має бути певний контекст, конфлікт, а не заміна одного обличчя на інше. Ось нещодавно робили відео Ілона Маска з обличчям голови «Роскосмосу» Дмитра Рогозіна.

У середньому протягом дня видаємо від 15 до 20 роликів. Контент у застосунку оновлюємо щодня. В середині листопада бібліотека Reface містила вже понад 1500 відео. Інколи не встигаю давати нові задачі, бо людина створила запланований обсяг контенту і каже: «Хочу ще». Це приємно.

Зараз намагаємося планувати розвиток застосунку на рік наперед. Та технологічний світ настільки швидко змінюється, що можемо спланувати одне, а через деякий час треба розвернутися в іншому напрямку — і ми це робимо. Такий динамічний підхід дозволяє нам триматися у топах App Store та Google Play Маркет.

Використовуємо два формати контент-планування:

– стратегічне — коли починаємо робити контент десь за місяць до події, наприклад, Нового Року чи Хелловіну;

– тижневе — коли робимо контент, який виходить щодня.

Таке планування дає нам поле для маневру, тому що зміни відбуваються досить часто. Наприклад, коли надсилають партнерський контент (офіційні колаборації з брендами чи зірками) або з’являється потужний інфопривід.

Після стрімкого зростання багато проблем у нас виникало саме з технічного боку. Наприклад, десь через перезавантаження серверів не могли запустити контент, а десь через збій системи пропало усе, що ми створили протягом тижня. Досить часто від backend-департаменту чули: «Зменшіть кількість користувачів!». Ти начебто весь час працював, щоби збільшувати аудиторію та обсяги контенту, а тобі кажуть, що потужностей серверів не вистачає. Та всі до цього нормально ставляться, розуміють, що у стартапах інколи таке буває.

Взаємодія всередині команди

Зараз Reface має горизонтальну структуру управління. Все робоче спілкування відбувається у внутрішніх чатах, де є всі співробітники. Тож якщо у когось виникає ідея щодо контенту, він просто кидає це в чат і каже: «Може, зробимо таке?». Із великою ймовірністю ми це запускаємо, бо розуміємо, що різноманітність контенту нам завжди на руку. Якщо потрібно залучити маркетинг- або PR-відділи, ми просто пишемо в чат, і хтось приходить на допомогу.

Ми доволі часто співпрацюємо і з технічними відділами нашої команди. Контент-департамент дуже активно взаємодіє із застосунком, тому ми відчуваємо всі болі користувачів і вносимо рекомендації щодо покращення продукту. Також research-відділ консультується з нами щодо розробки нових фіч, адже користувачі швидко звикають до певної технології та весь час хочуть чогось нового.

Одна із ключових метрик — це кількість контенту, який користувачі зберегли чи опублікували у соцмережах. Є і багато інших продуктових метрик — наприклад, кількість переходів по категоріям або кількість «ріфейсів» на одного користувача або середній час перебування у додатку.

Ефективність контенту у Facebook, Instagram та YouTube відстежує маркетинговий відділ. Аналізуючи показники, він оптимізує маркетингові кампанії, щоби залучити якнайбільше користувачів.

Співпраця із кіностудіями та поп-зірками

Ще за часів Doublicat (колишня назва Reface, — ред.) ми намагалися самостійно виходити на зірок і пропонувати їм співробітництво: ми розміщуємо їхній контент у застосунку, вони постять наше відео у себе на сторінці. Тоді усі досить скептично ставилися до цього: багато перемовин із зірками були безуспішними. Пізніше настав момент, коли наш застосунок технічно вдосконалився і почав набирати популярність.

Якщо зробити технологію довершеною на 90%, то вона не буде настільки якісною, щоби людині хотілося цим ділитися. Останні 10% — найважливіші.

Тому наша команда тривалий час намагалася вдосконалити технологію, щоби Face Swap виглядав реалістичнішим. Ми досягли цього на початку літа. Тоді й сталася технологічна революція Reface. Почався бурхливий ріст популярності застосунку на всіх платформах. І найголовніше — відомі люди самі почали до нас звертатися, писати на пошту та у соцмережах. Ми навіть сформували відділ, який відповідав за співробітництво із зірками та студіями.

Пам’ятаю, як на початку відстежували інлюенсерів із мільйонами підписників, які шерили наш контент. Наприклад, заходиш в Instagram зранку, а там: «Брітні Спірс намагається відправити повідомлення». І у сповіщеннях — тег на відео, яке вона запостила у себе. Зробили собі скрін і залишили на згадку.

Ми багато співпрацюємо з українськими зірками, майже нікому не відмовляємо. Це більше патріотична позиція, тому що за це ми гроші не отримуємо, і український ринок для нас уже маленький. Розуміємо, що карантин створив скрутне становище для артистів, і ми хоча би так їх підтримуємо.

Кілер-фічі — локалізація та UGC

Спочатку ми створювали контент, який знають в усьому світі. Але коли перейшли на регіональний формат, то побачили, що залучення користувачів збільшилося вдвічі-втричі, тому почали розвивати цей напрям.

Наприклад, в Україні та країнах СНД дуже популярні мемні відео. Ролики, де кажуть тост на весіллі чи танцює бабця, заходять набагато краще, ніж відео з Шакірою. В Індії популярним є контент з болівудських фільмів, у Бразилії — контент із місцевими ведучими. Причому це не якісь топ-моделі, а звичайні жінки та чоловіки похилого віку. У Німеччині люблять контент, де задіяні місцеві футболісти. Намагаємося вловлювати ці тенденції та збільшувати залучення користувачів у відповідних країнах.

Водночас ми розуміємо: яким би великим не був наш контент-відділ, ми не зможемо задовольнити всі смаки на світі. Тож наша мета — за допомогою залучених інвестицій побудувати соціальну платформу, на якій люди будуть самостійно створювати та споживати персоналізований контент.

Зараз ми тестуємо User Generated Content у застосунку. Користувачі створюють картинки або відео та надсилають нам на модерацію. Після чого кращі матеріали ми додаємо у Reface.

Ми намагаємося дуже відповідально ставитися до контенту в нашому застосунку, щоби нікого не образити чи дискредитувати. Тому зараз ми розробляємо багато автоматичних інструментів з розпізнавання неналежного контенту, а також формуємо відділ content review для ручної модерації.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: