В Україні створили унікальний наземний стенд для відпрацювання протидії винищувачам МіГ-29

02.07.2021 0 By NS.Writer

При цьому цей же комплекс «Сапфір-С» може використовуватись і як тренажер для власне пілотів фронтового винищувача, пише defence-ua.com.

Директор компанії “Радіонікс” Станіслав Зав’ялов

Приватна компанія «Радіонікс» представила на виставці «Зброя та Безпека-2021» унікальний комплекс «Сапфір-С», який може одночасно бути використаний одразу за кількома напрямками.

Тобто, цей стенд одночасно може бути залучений, як експериментальний стенд для відпрацювання взаємодії бортового устаткування винищувача МіГ-29 (зокрема, його бортового радіолокаційного прицільного комплексу РЛПК-29) та нових засобів враження, які створюються в Україні (авіаційних ракет класу «повітря-повітря» та «повітря-земля»).

Крім того, на ньому можна відпрацювати й інші завдання, а саме можливість протидії подібної РЛС закордонним або новітнім вітчизняним засобам РЕБ (наприклад «Омут-КМ» від «Радіонікс»).

Й нарешті, такий комплекс може просто служити як повноцінний наземний тренажер для навчання пілотів-винищувачів Збройних сил України.

В описі виробу відзначається, що «Сапфір-С» призначений для імітації роботи радіолокаційного прицільного комплексу (РЛПК) літака МіГ-29 та може бути використаний у якості елементу вимірювального комплексу полігону для забезпечення проведення випробувань авіаційної техніки та навчання льотного складу елементів протидії літакам-винищувачам.

Як розповіли його розробники, створення першого прототипу такого стенду відноситься до 2016 року, коли компанія «Радіонікс» отримала експортне замовлення від ОАЕ на створення апаратного стенда РЛПК-29 для потреб полігону в Абу-Дабі.

Комплекс “Сапфір-С” вміщує 12 метровий захищений контейнер

«Основний сенс був такий — упакувати в 40-футовий контейнер повністю весь радіолокаційний прицільний комплекс, включаючи систему повітряного охолодження, систему рідинного охолодження, кондиціонування, систему єдиної індикації й систему управління озброєнням МіГ-29. При цьому зробити все так, щоб це працювало на землі», — розповів директор компанії «Радіонікс» Станіслав Зав’ялов.

Один контейнер був поставлений українськими зброярами замовнику й експлуатується вже протягом 6 років при дуже екстремальних умовах (температура обшивки контейнера іноді доходить до 70 градусів за Цельсієм).

«Спочатку це був багатофункціональний виріб, котрий імітує роботу МіГ-29 для того, щоб винищувачі типу F-16/F-35/F-22 тощо могли протидіяти та оцінювати можливості своєї протидії — постановки завад, застосування протирадіолокаційних ракет по подібнім винищувачам. При цьому, мова йде про реальні бойові літаки в повітрі», — відзначив директор «Радіонікс».

За словами українських розробників, попри своє «наземне» положення, РЛС винищувача повністю функціональна — виявляє повітряні цілі, захоплює, супроводжує … Що дозволяє відпрацьовувати на цьому комплексі дії місцевих льотчиків-винищувачів з підготовки та пуску протирадіолокаційних ракет.

«Коли ми почали використовувати цей контейнер там, в Абу-Дабі, ми зрозуміли, що він нам і самим потрібний. Ми можемо його використовувати, наприклад, для з’ясування і дослідженя ефективності постановки перешкод за допомогою наших контейнерів типу «Омут-КМ», — повідомив Станіслав Зав’ялов.

Таким чином, другий прототип «Сапфір-С» був створений вже для власних потреб й наразі використовується в цілій низці різних програм.

«Даний комплекс дозволяє проводити наземні випробування (відпрацювання дії) нових ракет. Тобто він здатний повноцінно приймати сигнали від різних електронних вузлів авіаційної ракети», — відзначив очільник української компанії.

Він пояснив, що на вітчизняному стенді можливо імітувати не тільки захоплення й пуск ракети (відстріл та сход ракети) але і її подальші дії — радіокорекцію, роботу рулів.

«Ми можемо імітувати всі», — наголосив Станіслав Зав’ялов.

Таким чином, завдяки експортному контракту в Україні був створений власний багатофункціональний комплекс, який дозволяє практично повноцінно випробовувати сучасні авіаційні системи (ракети, РЕБ тощо, в тому числі й зовсім нові) різного типу в «комфортних» наземних умовах. Крім того, вся інформація при такій роботі може бути збережена й ретельно проаналізована фахівцями для подальшої роботи над вдосконаленням нових систем.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: