Уряд закрив спільний з Китаєм проєкт «Повітряний експрес» часів Януковича

23.02.2022 0 By NS.Writer

Кабінет міністрів забезпечив фінансування державного підприємства «Нацпроект «Повітряний експрес» для припинення реалізації проєкту пасажирського залізничного сполучення Києва з аеропортом «Бориспіль». Відповідну ухвалу уряд прийняв на засіданні 16 лютого, передає biz.censor.net з посиланням на Інтерфакс-Україна.

Як зазначається в пояснювальній записці до документа, це дозволить мінімізувати збитки України, пов’язані із припиненням дії кредитного та комерційного договорів, укладених між ДП «Нацпроект «Повітряний експрес» та китайською корпорацією China National Complete Engineering Corporation спільно з Експортно-імпортним банком Китаю.

Очікується, що внаслідок поновлення переговорів та розірвання договорів українській стороні можуть повернути близько $73,7 млн.

У пояснювальній записці також зазначається, що на даний момент ДП «Нацпроект «Повітряний експрес» не є платоспроможним і, щоб підприємство могло припинити дію договорів за згаданим проєктом, необхідно погасити борги із зарплат і платежів до держбюджету, а також акумулювати кошти на участь у судових суперечках.

Зокрема, ДП «Нацпроект „Повітряний експрес“ має заборгованість із зарплат — 831 тис. грн, зі сплати податку на доходи фізосіб — 341 тис. грн, з військового збору — 28,5 тис. грн, щодо ЄСВ — 222 тис. грн.

Як повідомлялося, в Україні тривалий час існував нереалізований національний проєкт „Повітряний експрес“ — залізничне пасажирське сполучення Київ-міжнародний аеропорт „Бориспіль“, будівництво інших інфраструктурних об’єктів Київського регіону». Для його реалізації у 2011 році під держгарантії було укладено кредитний договір з Експортно- імпортним банком Китаю на суму $372,3 млн. Генеральним підрядником для виконання робіт із будівництва «під ключ» було визначено CCEC.

У червні 2015 року стало відомо про готовність України та Китаю обговорити можливість перенаправлення кредитних коштів, передбачених для «Повітряного експресу», на інші проекти, а у березні 2016 року Мінінфраструктури одержало згоду китайських партнерів на переформатування проєкту «Повітряний експрес».

30 листопада 2018 року «Укрзалізниця» запустила залізничний експрес в аеропорт «Бориспіль» з плаваючим графіком від 21 до 30 рейсів на добу. Для цього до існуючої залізничної інфраструктури було добудовано близько 4 км неелектрифікованої колії, включаючи залізничну естакаду завдовжки 272 м-коду над трасою M03 Київ-Харків. Було збудовано дві пасажирські платформи. Для експлуатації у напрямку «Центральний київський залізничний вокзал-аеропорт «Бориспіль» «Укрзалізниця» відремонтувала п’ять закуплених раніше для роботи на інших напрямках рейкових автобусів виробництва Pesa Bydgoszcz SA.

Як раніше писав Newssky, «ІТ-компанія Sii Group заходить в Україну і планує найняти 3000 фахівців».


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: