Українці створили голосового секретаря за допомогою AI, щоб підкорити Європу та США

09.10.2021 0 By NS.Writer

Команда українських підприємців готує до запуску стартап — віртуального голосового секретаря Машу, яка може приймати дзвінки та вести діалог замість користувача.

Стартапери стверджують, що її практично неможливо відрізнити від живої людини.

dev.ua розповідає, як з’явилася і як працює Маша.

Що вміє Маша

Голосовий помічник, створений українцями, приймає дзвінки та розмовляє з абонентами, якщо користувач не може відповісти протягом 10 секунд, скидає виклик або його номер недоступний.

Після кожної такої комунікації власник телефонного номера, до якого прив’язана Маша, отримує повідомлення в Telegram з аудіофайлом і повною текстовою розшифровкою розмови.

За задумом розробників, Маша виконує функцію персонального секретаря і захищає користувачів від нав’язливих і непотрібних розмов, реклами й шахраїв.

Аналогів Маші в Україні немає, але в РФ подібного бота Олега використовують в Тінькофф Банку. У США подібний сервіс надає Google.

Як з’явилася Маша

Ідея створення стартапу прийшла до співзасновників проєкту — Романа Рабочєго і Михайла Цеховського, після засилля рекламних дзвінків, пропозицій з банку, а також «привітів» від шахраїв, які представляли себе співробітниками тих же банків.

«Минулого року ми отримали купу дзвінків: банки діставали пропозиціями взяти кредит, медичні центри запрошували на безкоштовні процедури, шахраї з „Служби безпеки ПриватБанку“ запевняли, що їм повинні повідомити ПІН-код карти», — розповідає кофаундер проєкту Михайло Цеховський.

Його партнер Роман Рабочій додає, що доводилося завжди відповідати на дзвінки з незнайомих номерів, оскільки в будь-який момент міг зателефонувати новий клієнт, потенційний партнер, кур’єр або ж просто старий знайомий.

Блокувати спам — не варіант, оскільки завжди був ризик пропустити щось важливе. А користуватися автовідповідачем більшість українців так і не призвичаїлися.

Спочатку хлопці створили робота, який відповідав на дзвінки по оголошеннях на OLX.

«Це був суперпростий помічник, який працював за одним сценарієм: вислуховував людину, говорив, що користувач зайнятий, і прощався. Перша версія вселила в нас впевненість, здавалося, що рішення знайдено, пора роздавати бота друзям і вибирати віллу в Пало-Альто», — говорить Михайло.

Але реальність виявилося жорсткіше: бот обслуговував будь-які дзвінки не на тему OLX, люди не хотіли спілкуватися з роботом, а він не міг підтримати елементарні діалоги.

«Це був повний провал. Щоб зробити з olx-бота особистого секретаря, належало ще дуже багато роботи і неодноразова переробка технічної архітектури», — зізнається Роман.

Над новим телефонним рішенням працювали місяць. Над створенням голосового асистента протягом трьох місяців працювала команда з шести осіб. Серед них — співвласники проєкту Роман Рабочій (продакт-менеджмент та продажі) та Михайло Цеховський (відповідає за маркетинг продукту). Крім них в команді три розробники: Павел Пучінін (Java team lead Backend Development), Олексій Жолобов (Developer, Natural Language Understanding) і Олексій Наумов (Engineer, Mobile networks, Architector CCIE), а також СТО проєкту Олександр Румянков (Automatic speech recognition Oracle certified java professional).

І в підсумку хлопці за одну ніч придумали, як розв’язати цю проблему, і створили телеграм-бота Машу — віртуального голосового помічника, якого складно відрізнити від людини. Суму інвестицій в розробку голосового секретаря стартапери не розкривають.

Як працює Маша

Працює Маша через Telegram без додаткових додатків і софта. Під’єднати помічницю також досить легко — це робиться в пару кліків в самому месенджері після підписання публічної оферти та ознайомлення з політикою конфіденційності.

У Telegram Маша вітається і пропонує підключити сервіс. Потім голосовий асистент запитує: «Як вас представляти?», — і дає просту інструкцію щодо підключення в залежності від телефонного оператора.

Розробники постаралися — Маша працює з усіма українськими операторами мобільного зв’язку і надсилає аудіофайл і розшифровку повідомлення в Telegram.

Крім того, голосовий асистент може також внести номер спамера або шахрая у власний чорний список, і при наступному дзвінку він почує: «набраний номер не існує або набраний невірно».

Також розробники подбали про нерозголошення персональних даних користувачів: голосовий помічник використовує Ліцензійну угоду і не розголошує дані користувача. Також Маша не зберігає інформацію про дзвінки й видаляє всі дані відразу після відправки запису розмови.

Є архів дзвінків і повідомлень в чаті, який дозволяє знайти номери та контакти навіть після тривалого часу.

Майже жива

Маша вміє підтримати діалог так, що візаві не відрізнить її від живого секретаря, стверджують розробники. У програму закладено 10 сценаріїв поведінки голосового помічника і їх кількість зростає — голосовий помічник може підтримувати діалог і ставити навідні запитання. Для цього команда обробила понад 3000 дзвінків і продовжує досліджувати мовну поведінку абонентів під час дзвінка.

«Складність в тому, що голосовий помічник задає телефонуючому відкрите питання: „що передати?“, і відповідь може бути якою завгодно, непередбачуваною. Але ми продовжуємо вивчати логіку відповідей людей і навчати Машу спілкуватися за новими сценаріями», — говорить Михайло Цеховський.

Команда спочатку відмовилася від стандартного голосового робота з набором механічних відповідей, оскільки він не викликає довіри й бажання продовжити розмову.

Зараз Машу вчать визначати важливість дзвінків і переводити їх відразу користувачеві. Вона вміє також переадресовувати дзвінки від служб доставки та кур’єрів: користувач отримує дзвінок вже від імені голосового асистента і розуміє, що варто взяти трубку.

Також Маша дозволяє дізнатися, що за незнайомий номер вам дзвонив, якщо це номер компанії — ФОП або юрособи. «Маша сама знайде інформацію в Інтернеті й напише назву компанії в текстовій розшифровці повідомлення в Telegram», — говорить Цеховський.

Скільки коштує Маша

Першими клієнтами стартаперів були друзі та знайомі. «Люди говорили про те, що з Машею вони стали спокійніше і більше не відволікаються на дзвінки з незрозумілих номерів. Що вони будуть і далі користуватися Машею, і потрібно обов’язково розвивати продукт», — розповідають кофаундери.

Тоді команда зробила для Маші лендінг і почала пропонувати її послуги всім бажаючим.

Спробувати використовувати Машу пропонують безкоштовно — 5 дзвінків. «За цей час людина встигає відчути на собі всі вигоди від підписки на Машу і вирішити, чи хоче він користуватися ботом далі», — розповідає Цеховський.

Вартість підписки на сервіс — 90 грн на місяць, або 900 грн на рік.

Для залучення нових клієнтів хлопці використовують рекомендації та опцію «поділитися ботом» в Telegram.

«За кожних трьох запрошених ми даруємо один безкоштовний місяць підписки», — говорить робітник.

Хлопці прорахували, що при успішному розвитку проєкту їх щомісячний дохід може скласти $50 000 вже до кінця року.

Як буде дорослішати Маша

Зараз команда розробників, які створили Машу, працює над тим, щоб досягти гендерної рівності — створити аналогічного помічника з чоловічим голосом, Мішу. Як відзначають творці, під час тестування виник нюанс: далеко не всім може подобатися ситуація, коли на дзвінок відповідає жіночий голос.

Також планується інтеграція бота в контакти користувача. Як каже Цеховський, голосовий помічник розпізнає номери, які є в контактній книзі.

Крім того, Маша вчиться відповідати на нескладні запитання користувачів на рівні оператора технічної підтримки.

Ще одне завдання, яке намагаються вирішити розробники — створення механізму захисту старшого покоління від телефонних шахраїв. За їхнім задумом, текстову розшифровку всіх дзвінків з невідомих номерів голосовий асистент зможе відправляти в Telegram кому-небудь з родичів, чим зможе вберегти дідусів і бабусь від фінансових махінацій і обману.

Хлопці натхненні своєю розробкою і зупинятися на досягнутому не збираються.

«Створимо бота-троля для рекламних спамерів. У випадках, коли Маша розумітиме, що дзвінок — точно спам, вона „включатиме дурочку“ і знущатиметься над спамером, змушуючи його довго чекати, відволікаючись на футбол і пиво, жаліючись на життя, галасливих сусідів тощо», — розповідає про плани Роман Рабочій.

Крім того, у 2022 році вони мають намір відкрити закордонний офіс і зробити Машу багатомовною, запатентувавши її. У 2023 році автори стартапу планують підкорювати американський ринок.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: