Українці створили гіпермаржинальний сервіс для здачі аналізів з виторгом у $35 000 на місяць

24.11.2021 0 By NS.Writer

Іноді говорять, що добре опинитись в потрібний час у потрібному місці. Саме так можна сказати про стартап Lab24. Трохи більше, ніж пів року тому стартап увірвався до Києва, який накрила «червона зона», із дуже доречною пропозицією — викликати додому медсестру, яка може зібрати всі аналізи, пише dev.ua.

Володимир Нерубенко і команда Lab24 (фото з особистого архіву)

32-річний економіст Володимир Нерубенко до запуску Lab24 керував консалтинговою компанією TerraLab, що допомагає розвиватися лабораторіям шляхом IT-рішень.

Та близько пів року тому він вирішив розпочати власну справу, скориставшись набутим досвідом на попередньому місці роботи. Наразі Володимир — СЕО стартапу, разом з ним Lab24 розвиває Антон Авринський, співзасновник та СЕО сервісу доставки ліків Liki24.

Проєкт на етапі розробки фінансувався безпосередньо двома компаніями-засновниками та коштами, які заробляє від замовлень. Володимир Нерубенко не афішує витрати на сервіс, розповідаючи лиш, що це сотні тисяч доларів.

У жовтні Lab24 отримав грант від USF в розмірі $50 000, який витратять на розвиток сервісу.

Розповідаємо історію сервісу, який робить життя киян кращим.

Як працює Lab24

Сервіс Lab24 допомагає киянам здавати будь-які лабораторні аналізи вдома чи в іншому місці.

Команди обох компаній-партнерів — Liki24 та TerraLab — поставити собі питання, як таку максимально офлайнову процедуру, як здача лабораторних аналізів, можна спростити: зробити її зручнішою і скоротити час на її проведення. Адже більшість аналізів супроводжується необхідністю дотримання багатьох умов перед їх забором. Зокрема, здавати кров натще. Деякі аналізи здаються рано вранці, одразу після пробудження.

Lab24 дозволяє пацієнтам не витрачати час на логістику та мінімізувати ризик опинитись у потенційно небезпечному скупченні людей.

Маркетплейс працює не лише з приватними клієнтами, послуги замовляють також страхові компанії чи медичні заклади. Наразі стартап працює по Києву і закриває потреби у 90% всіх популярних аналізів. Крім міських лабораторій-партнерів, кияни мають можливість зробити дослідження у німецькій лабораторії.

Працює сервіс наступним чином. Через сайт Lab24 клієнт обирає з каталогу потрібні дослідження й відразу бачить, які лабораторії це можуть виконати. У стартапа є власна команда медсестер, які зроблять забір обраних досліджень у клієнта вдома. Також можна підійти самому у найближчий партнерський пункт забору. Аналізи можна вибрати зі списку лабораторій, які вказані на сайті за необхідними критеріями (ціна, строк виконання дослідження тощо). Також сервіс дає можливість обрати декілька видів аналізів, які будуть робити різні лабораторії.

«Ми організували процес таким чином, щоб всі зразки були доставлені у відповідному вигляді для якісного дослідження», — наголошує Нерубенко.

За словами CEO Lab24, компанія бере на себе відповідальність за доставку зібраного матеріалу до тих лабораторій, які обрав клієнт, і за доставку йому результатів цих досліджень.

Що робить команда айтішників

У команді Lab24 більше 30 людей, частково це спеціалісти Liki24 і TerraLab, частково — залучені безпосередньо до проєкту працівники. Третина команди — медики. Медсестри можуть тут працювати повний день, чи точково за викликами.

За технічні рішення в стартапі відповідає команда айтішників із шести людей. Керує ними СТО Lab24 Андрій Білий — колишній СТО TerraLab з бекграундом побудови ефективних систем с точки зору діагностики й медицини.

IT-команда Lab24 створила ERP-систему, техзавдання до якої формували спеціалісти з компаній-партнерів стартапу. Це IT-платформа, яка дозволяє адмініструвати усі процеси від формування замовлення і підказки медичним працівникам про потрібні пробірки та шприци до логістики, складу й інтеграції з веб-сайтом та аналогічними продуктами компаній-клієнтів. ERP-система агрегує ціни, умови й строки лабораторій-партнерів.

«Інтеграції між нашою системою і системами контрагентів теж будує наша IT-команда», — з гордістю підкреслює Володимир.

Цю розробку стартап вважає своєю найбільшою конкурентною перевагою, що дозволяє управляти процесами, а, відповідно, пришвидшити їх і досягти максимальної якості надання послуг.

У компанії окремо є лабораторно-логістичний хаб, де зібраний матеріал проходить певні процеси, щоб доставити його до лабораторій належним чином підготовленим.

Оплата і заробіток

Володимир Нерубенко розповідає, що Lab24 виконує посередницьку місію, і ціни в більшості випадків не відрізняються від вартості досліджень у партнерів.

Свій заробіток стартап отримує за рахунок знижок на закупівельні ціни досліджень, які йому надають лабораторії, а також за надання послуг медсестер.

«Це логічно, адже, коли забір проводить наша медсестра, лабораторіям не потрібно витрачати кошти та зусилля на продаж продукту, забір матеріалу, логістику і маркетинг, тобто десь третина від усіх витрат покладається на наші плечі», — відверто розповідає СЕО Lab24.

Оплату дослідження можна зробити через сайт Lab24 безпосередньо при оформленні замовлення, або через банк за сформованим інвойсом після візиту медсестри.

«З готівкою, зі зрозумілих причин, ми не працюємо», — наголошує Володимир. Це складно, в першу чергу, через касову дисципліну.

Маржа, яка осідає на його рахунках, становить десь 25-50%.

Динаміка показників Lab24

Обсяги замовлень зростають дуже швидко, тим паче після оголошення «червоної» зони в Києві, що співпало з обертами, який набирає і сам сервіс, каже Володимир.

Підприємець підкреслює: «Від серпня до вересня ми виросли на 100% по кількості замовлень, від вересня до жовтня цей зріст склав майже 80%».

За його словами, якщо стартував проєкт у квітні зі 100 замовлень на місяць, то за вересень ця цифра становила вже 796. За жовтень кількість замовлень досягла понад 1500 замовлень на місяць, а жовтневий виторг Lab24 склав $35 000 «Це трохи більш ніж половина обороту, який стартап згенерував за п’ять місяців з моменту запуску, — $65 000 за травень-вересень», — каже для порівняння Володимир.

Наразі медсестри стартапу в середньому вже роблять понад 50 заборів в день.

«Про долю ринку чи порівнянню з іншими лабораторіями поки говорити рано. Ми щойно завершили стадію MVP, — пояснює Володимир, — Але точно вже можна сказати, що конкурентною перевагою нашого сервісу є можливість порівнювати ціни й обирати пропозиції різних лабораторій. Крім того, у нас доступна ціна для здачі біоматеріалу вдома». Для порівняння: лідер ринку компанія Synevo робить в середньому 125 000 тестів на день для 23 000 клієнтів.

Що далі?

У найближчих планах стартапу — вдосконалити ланцюг обробки замовлень у столиці За отриманий грант від USF стартапери планують вдосконалити систему, поки не масштабуючи її, та доукомплектувати команду і налагодити маркетинг.

А вже після цього Володимир планує виходити в інші міста, а згодом і підкорювати нові країни.

Деталі розвитку Lab24 стартапер не розголошує, натякаючи, що розглядає насамперед міста-мільйонники. Вже наприкінці 2022 року компанія планує вийти в декілька європейських міст.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: