Розповідаємо про українсько-турецькі проекти у сфері авіабудівництва у 2021 році

05.01.2022 0 By NS.Writer

Рік, що минає, можна вважати дійсно проривним у сфері спільного партнерства між Україною та Туреччиною в авіабудівництві, пише defence-ua.com.

У 2021 році українські та турецькі компанії підписали низку контрактів у сфері авіабудівництва на десятки мільйонів доларів. Мова йде, зокрема, про постачання складових для нових гелікоптерів та безпілотних літальних апаратів та літаків.

Ударний БпАК Akinci

Попри мрії російської пропаганди, співробітництво між Україною та Туреччиною по цьому проекту не лише не закінчилось, а й набуло нових «барв». Зокрема, стало відомо, що Akinci планують випускати у двох версіях, при цьому, обидві планують оснащувати українськими двигунами.

Турбогвинтовий двигун МС-500В на виставці «Зброя та Безпека-2021»

Так, на початку листопада цього року, «Мотор Січ» отримала замовлення від «Івченко-Прогрес» на постачання комплектуючих для виробництва 30 двигунів AI-450T на суму у 193,5 млн гривень. Також відомо, що з 2018 року Україна поставила щонайменше 12 таких двигунів (для шести безпілотників), при цьому ВС Туреччини вже мають на озброєнні п’ять таких апаратів.

Ба більше, у листопаді 2021 року, під час виставки SAHA Eхpo турецька компанія Baykar та запорізька «Мотор Січ» домовились про інтеграцію у важкі БПЛА Akinci двигуна МС-500. За попередніми даними, такими турбогвинтовими двигунами планують оснащувати ударну версію безпілотного апарату.

Безпілотний винищувач MIUS

11 листопада цього року, у рамках міжнародної виставки озброєння SAHA Eхpo, також був укладений договір між компаніями «Івченко-Прогрес» та Baykar щодо закупівлі партії турбореактивних двоконтурних двигунів з форсажною камерою АІ-322Ф для перспективних безпілотних винищувачів Mius.

Український турбореактивний двоконтурний двигун з форсажною камерою АІ-322Ф на виставці «Зброя та Безпека-2021»

Наразі кількість двигунів та їхня вартість не розголошується. Проте, судячи з усього, мова йде про двигуни для передсерійних машин. А після успішного проходження випробувань (перший політ запланований на 2023 рік) можливо буде налагоджене вже й серійне постачання АІ-322Ф для турецьких безпілотних винищувачів.

Новий важкий ударний гелікоптер ATAK-II

У червні цього року АТ «Мотор Січ» підписала контракт з компанією Turkish Aerospace Industries (TAI) на постачання 14 турбовальних двигунів ТВ3-117ВМА-СБМ1В 1 серії. Саме цим двигуном планують оснащувати новий потужний турецький гелікоптер, перший політ якого запланований на 2023 рік. За угодою, перші два двигуни мають бути поставлені до Туреччини у вересні наступного року. А інші 12 двигунів — у період до 2025 року.

Окрім двигунів та редуктора, вагому частку в оснащенні нової машини має додати й АТ «ФЕД».

Двигун ТВ3-117ВМА-СБМ1В 1 серії виробництва компанії «Мотор Січ» представлено на стенді компанії Turkish Aerospace Industries на 15-ій Міжнародній виставці оборонної промисловості IDEF-2021 / Фото: TurDef

«Розробка і постачання протягом одного року. Це агрегати системи управління польотом гелікоптера і гідравлічні системи», — повідомив Голова правління компанії FED, президент асоціації «Укравіапром» Віктор Попов після підписання відповідного контракту.

Перспективний винищувач п’ятого покоління TF-X

Ще одним потужним контрактом для АТ «ФЕД» стала участь у проекті з розробки турецького бойового літака п’ятого покоління Turkish Fighter Experimental (TF-X). Деталі та характеристики систем, котрі будуть розробляти в Україні наразі не повідомлялись, однак відомо, що загальна вартість доволі вагома.

«Два контракти — це гелікоптерна тематика. Крім цього, ми беремо участь в програмі TF-X (Turkish Fighter Experimental). Це літак п’ятого покоління, винищувач. Так само це величезна робота, дуже стислі терміни. Важливо, що запланована розробка і постачання. Це означає, що ми повному обсязі завантажуємо своїх інженерів, технологів та виробництво», — зауважив Віктор Попов за підсумками виставки IDEF-2021.

Загалом, за трьома контрактами, укладеними в цьому році, лише «ФЕД» розраховує отримати «десятки мільйонів доларів» та забезпечити себе роботою на найближчі 5-10 років.

Макет перспективного турецького винищувача п’ятого покоління TF-X на IDEF-2021

«Кількість зразків авіаційної техніки, яка розробляється на цьому (Туреччини) ринку — воно досить велике. Ми його оцінюємо в десятки мільйонів доларів для нашої компанії. Безумовно, ми вже сьогодні повинні прогнозувати свої виробничі та інтелектуальні потужності відповідно до замовлень. І ось мені здається, що протягом трьох, максимум чотирьох років ми повинні будемо створити ще близько тисячі робочих місць в АТ «ФЕД», — наголосив Голова правління компанії.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: