НАСА тестує систему позиціонування літака у надзвуковому польоті

24.05.2021 0 Редакция Steelgrey

НАСА нещодавно провели випробування системи візуальної навігації, призначеної для покращення точного визначення повітряного розташування двох літаків у надзвуковому польоті, повідомляє spacedaily.

| Newssky.com.ua

Літак НАСА X-59 Quiet SuperSonic Technology, або QueSST, призначений для польоту зі швидкістю, що перевищує швидкість звуку, без створення гучного руйнівного звукового удару, який зазвичай чутно у місцині під літаками, що летять з такою швидкістю. Замість цього від X-59 люди на землі не почують нічого, крім тихого звукового удару – якщо вони взагалі що-небудь почують. X-59 буде пролітати над громадами навколо Сполучених Штатів, щоб продемонструвати цю технологію, але спочатку НАСА необхідно буде перевірити акустичну сигнатуру X-plane, використовуючи наземну систему запису. Відео Тестова система НАСА для точного визначення місця розташування в повітрі в надзвуковому польоті

Система бортової геолокації, інтегруюча геопросторову навігаційну систему (ALIGNS), була розроблена для підготовки до майбутніх польотів з метою акустичної перевірки літака X-59 Quiet SuperSonic Technology.

X-59 розроблений для зменшення гучного звукового удару, чутного на землі, коли літак пролітає на надзвуковій швидкості, до тихого удару – технологія, яка буде продемонстрована, коли X-plane пролетить над громадами, починаючи з 2024 року.

По-перше, НАСА необхідно буде запустити X-59 в рамках фази акустичної перевірки, щоб підтвердити, що літак працює так само тихо, як і задумано. Тут на допомогу приходить ALIGNS.

Щоб перевірити акустичну сигнатуру X-59, команді Центру польотних досліджень Армстронга НАСА в Едвардсі, штат Каліфорнія, потрібно буде як виміряти, так і візуалізувати його ударні хвилі, які є хвилями тиску, що створюються літаками, оскільки вони летять швидше, ніж швидкість звуку та звучать як звуковий удар.

Для отримання точних вимірювань унікальних ударних хвиль X-59 потрібно буде переслідувати літак, який летить у точних положеннях щодо X-59, тоді як обидва літаки літають із надзвуковою швидкістю.

Зонд для виявлення ударів, прикріплений до носа F-15, буде основним інструментом для вимірювання ударних хвиль X-59. Щоб зонд міг проводити точні вимірювання, F-15 повинен буде входити і виходити з ударних хвиль X-59 на точних відстанях.

«ALIGNS – це програмне забезпечення, призначене для створення віртуальної точки на ударну хвилю, створюваної літаком-мішенню. Пілоти будуть отримувати на дисплеї ALIGNS вказівки напряму, які допоможуть їм направити F-15 в цю конкретну точку в просторі», – сказав сказав головний дослідник ALIGNS Трой Робіллос.

«Для наших перших польотів ми використовували планшет ALIGNS, щоб показати нашим пілотам, куди слід направляти F-15. ALIGNS показує горизонтальні, вертикальні, носові і кормові зміщення щодо точки на ударній хвилі F-18».

Фаза акустичної перевірки також включатиме візуалізацію ударної хвилі. Використовуючи техніку, що називається шліренською фотографією, NASA може зафіксувати зображення ударних хвиль надзвукових літаків – критична вимога для підтвердження того, що ударні хвилі X-59 поширюються у повітрі, як передбачалося.

Маневр, для відображення цих зображеннь, буде непростим. Літак-переслідувач F-15 зі спеціальною системою камер повинен буде розташуватися в точному місці, щоб X-59 знаходився в кадрі з помірної відстані, прямо перед сонцем, оскільки обидва літаки летять на надзвуковий швидкості. .

«ALIGNS абсолютно допоможе нам в цьому», – каже льотчик-випробувач НАСА Джим «Clue» Лесс. «Ми перевірили його в польоті, ми продовжимо покращувати його, і ми будемо готові».


Поделиться статьей:

Подписаться на новости:




В тему: