На «Нібулоні» планують добудовувати корвет Ada

10.02.2022 0 By NS.Writer

Начебто саме це приватне підприємство, за останньою інформацією, має проводити роботи з доукомплектації турецьких бойових кораблів для ВМС України, пише defence-ua.com.

Відповідну інформацію повідомила голова Військово-морського підкластеру (відокремлений підрозділ громадської спілки «Морський Кластер України»), директорка НВК «Клівер» Оксана Врублевська.

«Наразі підприємство проводить на своїх потужностях роботи з ремонту та модернізації флагману українського військового флоту — фрегата „Гетьман Сагайдачний“ (ймовірно, мова йде про партнерство з ДПЦК по цьому проекту). А з 2023 року очікує турецькі корвети Ada для доукомплектування відповідно до вимог ВМСУ», — розповіла вона в інтерв’ю виданню ІА «ОПК».

Читайте також: Як ділять $2,3 млрд британського кредиту на розвиток ВМС України: бажання, ризики та переплати

Корпус для першого корвета за проектом Ada для ВМС України станом на грудень 2021 року / Фото: «Преступности.нет»

Нагадаємо, за початковими планами, добудовуванням принаймні першого корвету Ada (корпус якого наразі виготовляється в Туреччині на верфі кораблебудівної компанії STM) для Військово-морських Сил України мали займатися на приватному миколаївському суднобудівному заводі «Океан».

«Океан» має й власний великий плавучий док

Наприкінці грудня 2020 року навіть повідомлялося про укладання відповідного Меморандуму між «Океаном» та Державним оборонним концерном Турецької Республіки, а весною минулого року на українському підприємстві почали роботи з відновлення сухого доку.

Сухий док «Океану» — один з найбільших в Європі / Фото: прес-служба Суднобудівного заводу «Океан»

Однак пізніше стало відомо, що турецька STM, начебто, через невідповідний технічний стан потужностей заводу «Океан» відмовилась від співпраці з ними за цим проектом. Після цього ймовірними новими партнерами турецьких корабелів могли стати або «Нібулон», або ДП «Миколаївський суднобудівний завод».

Перший із чотирьох корветів типу Ada для військово-морських сил Пакистану

Водночас варто зауважити, що державний МСЗ знаходиться у ще більш скрутному становищі, ніж «Океан» (фінансово взагалі в стані банкрутства), а його виробничі потужності не оновлювались ще з радянських часів.

«Нібулон» вважається найбільш сучасним з суднобудівних заводів України. Майже все устаткування було закуплене в останні 10 років

Своєю чергою, суднобудівний-судноремонтний завод «Нібулон» хоч і має дуже сучасне обладнання (за ствердженнями експертів найбільш сучасне серед українських верфей) й може будувати судна та кораблі довжиною до 140 метрів, не має власного сухого (чи плавучого) доку.

Заводський СЛІП «Нібулону» дозволяє будувати та спускати на воду судна та кораблі довжиною до 140 метрів. Однак докові роботи він проводити не дозволяє

Тобто будувати великі судна «з нуля» на оновленому стапельному майданчику на «Нібулоні» можливо, а ось проводити «сухі» докові роботи з вже побудованим корпусом великого корабля — ні. Тільки те, що можна робити на плаву.

Через відсутність плавдоку «Нібулон» проводить докові роботи з «Олександром Охріменко» на МСЗ

Власне, через відсутність сухого доку (який є в «Океану» та МСЗ), докову частину капітального ремонту допоміжного корабля ВМСУ А715 «Олександр Охріменко» (довжина цього судна 61 метр, водотоннажність — 2258 тонн; довжина корвета Ada — 99 метрів, водотоннажність — 2400 тонн) працівникам «Нібулону» доводиться робити на орендованому в МСЗ плавучому доку.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: