На «Нібулоні» планують добудовувати корвет Ada
10.02.2022Начебто саме це приватне підприємство, за останньою інформацією, має проводити роботи з доукомплектації турецьких бойових кораблів для ВМС України, пише defence-ua.com.
Відповідну інформацію повідомила голова Військово-морського підкластеру (відокремлений підрозділ громадської спілки «Морський Кластер України»), директорка НВК «Клівер» Оксана Врублевська.
«Наразі підприємство проводить на своїх потужностях роботи з ремонту та модернізації флагману українського військового флоту — фрегата „Гетьман Сагайдачний“ (ймовірно, мова йде про партнерство з ДПЦК по цьому проекту). А з 2023 року очікує турецькі корвети Ada для доукомплектування відповідно до вимог ВМСУ», — розповіла вона в інтерв’ю виданню ІА «ОПК».
Читайте також: Як ділять $2,3 млрд британського кредиту на розвиток ВМС України: бажання, ризики та переплати
Нагадаємо, за початковими планами, добудовуванням принаймні першого корвету Ada (корпус якого наразі виготовляється в Туреччині на верфі кораблебудівної компанії STM) для Військово-морських Сил України мали займатися на приватному миколаївському суднобудівному заводі «Океан».
Наприкінці грудня 2020 року навіть повідомлялося про укладання відповідного Меморандуму між «Океаном» та Державним оборонним концерном Турецької Республіки, а весною минулого року на українському підприємстві почали роботи з відновлення сухого доку.
Однак пізніше стало відомо, що турецька STM, начебто, через невідповідний технічний стан потужностей заводу «Океан» відмовилась від співпраці з ними за цим проектом. Після цього ймовірними новими партнерами турецьких корабелів могли стати або «Нібулон», або ДП «Миколаївський суднобудівний завод».
Водночас варто зауважити, що державний МСЗ знаходиться у ще більш скрутному становищі, ніж «Океан» (фінансово взагалі в стані банкрутства), а його виробничі потужності не оновлювались ще з радянських часів.
Своєю чергою, суднобудівний-судноремонтний завод «Нібулон» хоч і має дуже сучасне обладнання (за ствердженнями експертів найбільш сучасне серед українських верфей) й може будувати судна та кораблі довжиною до 140 метрів, не має власного сухого (чи плавучого) доку.
Тобто будувати великі судна «з нуля» на оновленому стапельному майданчику на «Нібулоні» можливо, а ось проводити «сухі» докові роботи з вже побудованим корпусом великого корабля — ні. Тільки те, що можна робити на плаву.
Власне, через відсутність сухого доку (який є в «Океану» та МСЗ), докову частину капітального ремонту допоміжного корабля ВМСУ А715 «Олександр Охріменко» (довжина цього судна 61 метр, водотоннажність — 2258 тонн; довжина корвета Ada — 99 метрів, водотоннажність — 2400 тонн) працівникам «Нібулону» доводиться робити на орендованому в МСЗ плавучому доку.