Міноборони України планує замовити розробку БпАК «Сокіл-300» від ДККБ «Луч»
15.12.2021Мова йде про фінансування дослідно-конструкторської роботи зі створення розвідувально-ударного безпілотного комплексу «Сокіл-300», пише defence-ua.com.
Перший вітчизняний розвідувально-ударний БпАК «Сокіл-300» може почати постачатися у Збройні сили України вже за кілька років.
Зокрема, в інтерв’ю «Security talks с Валентином Бадраком» Генеральний конструктор-Генеральний директор ДККБ «Луч» Олег Коростельов повідомив, що Міністерство оборони України, ймовірно, найближчим часом профінансує ДКР з розробки українського безпілотного комплексу.
«Наші „стукання у двері“ замовника практично увінчалися успіхом. Я думаю, наше Міністерство оборони замовить нам цю роботу (ДКР)», — відзначив Олег Коростельов.
За його словами, при відповідному фінансуванні безпілотний комплекс планують розробити в дуже стислі терміни, оскільки «левова частка» робіт з розробки найбільш складних внутрішніх систем для такого виробу та систем управління вже існує й апробована на комплексі «Нептун».
«Ми плануємо виконати її (розробку) досить швидко — до перших польотів пройде менше, ніж рік, а так ми її плануємо закінчити за півтора. Щоб протягом півтора-двох років приступити до серійного виробництва», — розповів очільник ДККБ «Луч».
До створення «Сокіл-300» залучать вже спрацьований по проекту «Нептун» «пул» українських розробників, оскільки більшість систем в безпілотному комплексі будуть базуватися на напрацюваннях та розробках, запроваджених в комплексі РК-360 МЦ.
«Ми замовлятимемо планер з композитних матеріалів. Ми вже придивляємось — таких підприємств 3-4 є в Україні, які це можуть робити», — зазначив Генеральний конструктор-Генеральний директор ДККБ «Луч».
А ось двигун в безпілотному апараті, скоріш за все, буде іноземним. Оскільки закладені в «Сокіл-300» технічні характеристики потребують мотор невеликої потужності.
«На певну вагу безпілотника є певний тип двигунів. Вони оптимальні за витратами пального, ваги тощо. Наші підприємства не випускають двигуни потужністю 150 кінських сил (які оптимальні для БПЛА вагою до 1,5 тонн — „Сокіл-300“ має злітну вагу 1130 кг). Вони випускають двигуни потужністю 250, 300 (к.с.) та вище», — зауважив Олег Коростельов.
Нагадаємо, перша презентація «Сокіл-300» відбулася у листопаді 2020 року. За задумом розробників, вітчизняний БПЛА оперативно-тактичного рівня зможе підіймати до 300 кг корисного навантаження, серед якого можуть бути керовані ракети з дальністю 7,5 км та комплекси РЕБ. Крім того, безпілотний апарат буде оснащений малогабаритною РЛС, потужною оптико-прицільною станцією та станцію з синтезованою апертурою антени.
Під час міжнародної виставки «Зброя та Безпека-2021» представники ДККБ «Луч» повідомили, що на підприємстві працюють на проектом «Сокіл-300» за власні кошти й планують до кінця 2021 року виготовити перший дослідний зразок БПЛА й розпочати наземні випробування.