Колишній медійник зі Львова запустив математичну онлайн-школу «Матема»

16.10.2021 0 Редакция NS.Writer

Колишній журналіст з досвідом роботи у столичних ділових медіа Віталій Шкіль у розпал пандемії на початку 2021-го запустив математичну онлайн-школу. Стартап злетів. Сьогодні його бізнес — це 400 учнів, які генерують понад $30 000 грошового потоку. Нещодавно «Матема» отримала грант від Ukrainian Startup Fund у розмірі $25 000.

Віталій Шкіль (Фото з особистої сторінки Facebook)

Як запустити стартап за два тижні й згодом швидко монетизувати його, Шкіль розповів dev.ua.

Від букв до цифр

Віталій за фахом журналіст. Третину свого життя він пропрацював в медіа. Навесні 2019 року Віталій вирішив піти з професії, щоб почати свій перший власний проєкт з розробки онлайн-курсів на замовлення. Пандемія не сприяла розвитку проєкту, і Віталій вирішив змінити формат, відкривши онлайн-школу з вивчення математики.

Попередній проєкт допоміг стартаперу заробити перші гроші на свою нову ідею. Перші інвестиції були невеликими — 2000 грн. Цього вистачило, аби впродовж першого ж тижня отримати якісь гроші і їх вже вкладати далі в рекламу. Так працювали весь перший місяць. Капітальних інвестицій, окрім оновлення сайту за $1500, «Матема» поки не мала.

«Проводили десь два-три продажі на тиждень», — коментує цей період фаундер.

У перші місяці оборот був на рівні $1000 на місяць. Вересень завершили на рівні до $32 000.

«Маржа в середньому 55%-60%. Основний приріст дає реклама в Facebook — це до 70%. На другому місці Viber-спільноти. Працювати з Google рекламою ми поки не готові — вона наразі для нас невигідна», — каже Віталій.

Основні статті витрат у стартапа — маркетинг та оплата працівникам.

Що таке «Матема»

Заснована Віталієм онлайн школа математики набирає школярів різного віку. Учнів тестують, підбирають індивідуального вчителя та формують розклад занять, зручний для кожного клієнта.

Наразі до проєкту доєднались вже 30 педагогів з усієї України. Вчителів в школі, за словами Віталія, відбирають за рівнем довіри та кваліфікації. Активних учнів наразі близько 400, а за час існування школи — 10 місяців — встигли навчити математики близько півтисячі школярів.

Вчителі в школі Віталія сегментовані за класами, з якими вони працюють: 1-4, 5-6-7, 8-9, 10-11. Поділ умовний, деякі вчителі можуть працювати у декількох сегментах.

За статистикою «Матеми», 9 із 10 дітей залишаються з тим вчителем, якого з самого початку підібрали спеціалісти онлайн-школи.

Найбільша по чисельності аудиторія учнів з 6-7 класу, каже Шкіль. Близько 20% учнів вчаться в «Матемі» для підготовки в ЗНО.

Все найкраще — дітям

З дитячою аудиторією працювати легше та приємніше, зазначає Віталій. Це він перевірив на власному досвіді, адже попередній проєкт — студія по розробці онлайн-курсів на замовлення Esthetic Education — був націлений на дорослу аудиторію.

«Дорослі люди нехтують навчанням, а для дітей основна задача — вчитися», — пояснює Віталій. До речі, не зайшов і формат математики для дошкільнят — такий експеримент в «Матемі» проводився влітку.

Хлопець згадує, як люди могли купити курс за кілька сотень доларів, і з якихось причин — брак часу чи внутрішні зміни — зупинялись на середині шляху. Це демотивувало.

Чому журналіст обрав царицю наук — математику? «Користуючись логікою, я зрозумів, що, навчати потрібно чомусь такому, що не всі знають. Цифри підтвердили, що математика — це цікавий ринок. Насамперед тому, що це обов’язковий предмет практично для всіх іспитах і програмах навчання. Світові тенденції підтверджують, що вивчення математики погіршується. Висновок став очевидний — якщо робити онлайн-школу, то з математики», — пояснює свій вибір стартапер.

Він зізнається, що спочатку хотів робити мультипредметний проєкт, та на другому місяці розвитку школи зрозумів, що це розфокусовує і увагу учнів, і ресурси школи. Та й попиту особливого на всі курси не було, додає він.

Далі постало питання вибору формату навчання. «Ми спробували групові заняття, як у школах іноземних мов. Та не знайшли відгук аудиторії. Зупинились на індивідуальному навчанні», — каже він.

Дорога математика

Зараз в проєкті працюють 9 людей. Окрім СЕО і фаундера Віталія Шкіля, друга людина в проєкті — партнер з маркетингу, ім’я якого Віталій поки не розголошує на прохання компаньйона.

В штаті також два менеджери з продажу, менеджер по роботі з клієнтами, навчальний керівник, SEO-спеціаліст по роботі з пошуковими системами в Google, агенція, яка веде на аутсорсі рекламу Facebook та розробник, який відповідає за основний сайт.

«Навчальний керівник — капітан серед учителів», — акцентує Шкіль.

За словами Віталія, перші місяці після запуску всі заявки опрацьовувались вручну. Тепер же ці процеси поступово автоматизують за допомогою комбінування різних платформ.

«Весь розклад наразі групується в Google-календарі. Кожен вчитель бачить свій окремий календар, а я як керівник і команда менеджерів з позиції адміну переглядаємо всі календарі разом, де бачимо слоти з зайнятими, заброньованими чи вільними уроками. Також є відмітки про статус уроку: зайняття регулярне чи діагностичне», — каже Шкіль. На основі цього вчителі й менеджери планують свою роботу. Уроки проводять у Zoom, Skype чи Google Meet.

Всі дані про учнів ведуться в ​​Notion — хмарному сервісі для створення текстових документів та керування проєктами, каже Віталій. До кожного учня прикріплений навчальний журнал-протокол, де вчитель робить записи про те, який урок відбувся, його тема та вивчені матеріали.

Для вчителів налаштована система звітності — дані заповнюють в шаблоні «Звіти», звідти вони стікаються в гугл-таблиці, а потім в дашборди, які показують кількісні показники проведених уроків та використаних абонементів. Ці звіти також частково показують батькам.

Приклад звіту від вчителя (Фото «Матеми»)

Паралельно, каже Віталій, працює клієнтський сервіс, де окремий менеджер збирає фідбек від батьків: наскільки в дітей покращуються знання в школі, чи бачать батьки позитивні зміни, наскільки якісним було навчання.

Вартість уроку — від 220-320 грн за академічну годину, і вона залежить від кількості уроків у абонементі, які діляться по 10, 20, 30 та 60 уроків. Граничного строку абонементів немає, але вчитель рекомендує, скільки уроків на тиждень потрібно учню.

План завоювання світу

Зупинятися на досягнутому команда «Матеми» не збирається. «Наразі ми домовились з командою 42flows.tech, яка буде вести на аутсорсі автоматизацію процесів, тобто власний календар і систему бронювання уроків. Це дозволить проводити не 1500, а 5000-8000 уроків на місяць», — ділиться амбіційними планами Шкіль.

Дедлайн для повної автоматизації — кінець 2021 року. «Це дозволить вирости в 7-10 разів від теперішніх обсягів «Матеми», — зазначає стартапер.

Чверть від отриманих від USF грошей, зазначає Шкіль, команда планує витратити на автоматизацію процесів. «Далі — вихід у Польщу та Іспанію із запуском викладання різними мовами», — додає підприємець.


Поделиться статьей:

                               

Подписаться на новости:




В тему: