Десять найбільших угод 2021 року

31.12.2021 0 Редакция NS.Writer

Рік, що минає, видався для українського VC-ринку досить активним, попри навіть тривалі пандемійні обмеження, що впливають і на роботу самих стартапів, і на процеси залучення фінансів: багато команд зуміли підняти раунди майже повністю віддалено. На ринку прогриміло і IPO компанії GitLab, що розпочинала історію з Харкова, і перший український декакорн Grammarly, і багато менших за обсягами, але також значущих угод, пише ain.ua.

AIN.UA підготував огляд найбільших раундів для українських команд в 2021 році. У добірку ми намагалися включати лише ті угоди, де сторони називають суму інвестицій або ж оцінку компанії.

Найбільші та найважливіші угоди року — думка інвесторів

На думку керівного партнера AVentures Capital Євгена Сисоєва, три найбільші угоди 2021 року на українському венчурному ринку, це:

— перший український декакорн (стартап з оцінкою >$10 млрд) Grammarly;

— IPO компанії GitLab

— продаж компанії Depositphotos.

У коментарі AIN.UA Євген також відзначив раунд в $100 млн, що його підняла американо-українська компанія People.ai у серпні цього року. За його словами, назагал 2021 рік визначається прискоренням зростання IT-галузі, збільшення обсягів венчурних інвестицій та першими декакорнами українського походження.

За словами керівного партнера Adventures Lab Андрія Криворчука, його враження за рік можна описати як «ренесанс українського IT-підприємництва. «Український ринок стрімко несеться, не пам’ятаю подібної активності серед інвесторів і такої кількості крутих проектів з… 2012 року», — говорить він. За словами інвестора, основних причин для цього три:

— На ринку нарешті з’явились свої історії успіху (екзити, великі раунди), які показали, що стартапи варто створювати і в них варто вкладатися.

— Коронавірус відкрив для українських проектів двері великих західних інвесторів, які раптом опинилися на відстані Zoom-дзвінка.

— Українська екосистема сповнилася великою кількістю білоруських стартапів та спеціалістів із сильним продуктовим бекграундом.

На думку Криворчука, 2022 рік продовжить позитивну динаміку для української венчурної індустрії.

Найбільші раунди року: нагадуємо основні угоди

Перш ніж перейти до огляду основних раундів, згадаємо також про дві значущі події для українського стартап-ринку: IPO компанії GitLab та продаж Depositphotos. У жовтні 2021 року компанія GitLab розпочала IPO, за результатами якого вона коштує більше $18,4 млрд. Співзасновник компанії Дмитро Запорожець після IPO полишив її, його статок за результатами розміщення сягнув $450 млн. Іншу відому українську компанію Depositphotos було продано за $85 млн американській VistaPrint. Засновник компанії Дмитри Сергеєв заробив на угоді близько $50 млн та полишив керівництво компанією.

Переходимо до топ-раундів в українські стартапи за 2021 рік. До списку ми включали компанії, засновані в Україні, з частиною команди або усім штатом в цій юрисдикції, та не включали міжнародні компанії, в яких тут центри розробки:

Grammarly залучила $200 млн при оцінці в $13 млрд

Співзасновники компанії Литвин, Шевченко та Лідер, фото надане Grammarly

В листопаді компанія залучила інвестиції в розмірі $200 млн. А оцінка бізнесу перевищила $13 млрд, отже Grammarly став чи не найпершим українським декакорном (як єдиноріг, але крутіше). Компанію заснували в 2009 році в Києві українці Максим Литвин, Олексій Шевченко і Дмитро Лідер.

Співзасновники за рахунок останнього раунду збільшили свої статки до $4 млрд на кожного. Grammarly створює онлайн-сервіс на основі штучного інтелекту, щоб допомогти писати тексти англійською мовою. Аудиторія Grammarly становить 30 мільйонів чоловік щодня.

Firefly Aerospace отримала майже $200 млн інвестицій

Аерокосмічна компанія українського підприємця Макса Полякова підняла $200 млн (раунд А) у травні 2021 року. Спочатку планували залучити $75 млн, але через інтерес до компанії обсяг раунду виріс. Ще до раунду компанію оцінювали в $1 млрд, а після цієї інвестиції її оцінка значно перевищила цю суму.

У жовтні 2021 року компанія спробувала вперше запустити власну ракету Alpha, вона успішно стартувала, але політ перервали через аномальні показники: ракету підірвали у повітрі. Компанія збирається запускати ракету ще раз, але точні дати на разі невідомі.

Український People.ai підняв $100 млн та став єдинорогом

Команда People.ai, фото надане компанією

Американо-українська компанія отримала $100 млн під час нового раунду серії D, при чому її оцінка в ньому перевищила $1,1 млрд. Ще пару років тому компанію оцінювали в $400 млн. Серед клієнтів People.ai, яка розробляє AI for sales: AppDynamics, DataRobot, Ivanti, Okta, Zoom та інші. Завдяки співпраці з Zoom дохід компанії за період пандемії виріс втричі.

Команда People.ai, фото надане компанією

Співзасновник People.ai Олег Рогинський в інтерв’ю після раунду говорив AIN.UA, що його найважливіша амбіція тепер — вийти на IPO.

Стартап airSlate (колишній PDFfiller) підняв раунд в $40 млн і потім в $50 млн

У січні 2021 стартап з автоматизації робочих процесів airSlate (раніше називався PDFfiller) оголосив про інвестицію в $40 млн від Morgan Stanley Expansion Capital та інших фондів. А десь через місяць — ще про $50 млн від Silicon Valley Bank. На той момент у компанії було близько 600 000 клієнтів та 25 млн користувачів по всьому світі.

Preply підняла $35 млн, серед інвесторів — засновники Booking та Unity

Засновники компанії: Сергій Лук’янов, Дмитро Волошин та Кирило Бігай, фото надане компанією

У березні 2021 року українська компанія Preply, що розробляє освітній маркетплейс, оголосила про раунд В в розмірі $35 млн. Компанію заснували ще 2013 року, і цей раунд перевищив усі інвестиції сумарно за всю її історію.

Через популярність онлайн-освіти в пандемію, а також завдяки штучному інтелекту в освітніх технологіях, компанії вдалося збільшити кількість учнів та репетиторів, а кількість уроків на одного учня зросла на 16%.

Revenue Grid Влада Воскресенського (колишня InvisibleCRM) залучив $20 млн

До 2020 року компанія Revenue Grid називалась InvisibleCRM, її заснував відомий український підприємець Влад Воскресенський. Про історію її заснування він раніше розповідав у інтерв’ю AIN.UA. Компанія розробляє SaaS-платформу для автоматизації продажів. За умовами цього раунду до ради директорів приєднався Боб Статц (Bob Stutz), який стояв у витоків розвитку CRM-галузі, а на даний момент очолює компанію SAP.

Головний офіс розробки та більшість співробітників Revenue Grid перебувають в Києві. Всього ж в Україні та США у компанії більш ніж 170 людей і вона планує рости й надалі.

Український SOC Prime підняв $11 млн інвестицій

У жовтні 2021 року команда стартапу SOC Prime оголосила про $11 млн від фондів Streamlined Ventures та Rembrandt Venture Partners. Стартап працює над сервісом, який сама команда описує як «Spotify для кіберзагроз». Сервіс об’єднує експертів з кібербезпеки і щоразу виплачує їм винагороду, коли використовується їхній контент. У вересні 2021 року в середньому експерти заробляли на платформі близько $700. А найкращі учасники програми отримують більш ніж $20 000 на рік.

Стартап Influ2 залучив $8 млн в раунді А

Українська маркетингова B2B-платформа Influ2 отримала $8 млн від кількох інвесторів, лідом в цьому раунді став американський фонд Rally Ventures, також в ньому брали участь One Way Ventures та VentureFriends. Один із засновників Influ2 Дмитро Лисицький розповідає, що за 2020 рік стартап виріс із $1 млн до $5 млн по виручці та став рентабельним. З цього моменту він став цікавити класичні фонди з Кремнієвої Долини.

Компанія Scalarr підняла $7,5 млн в раунді А

Компанія розробляє сервіс по боротьбі з шахрайством. І дані інвестиції вона збиралася витратити на те, щоби розвивати свій бізнес в Азії, а також на подальшу розробку продукту. Найбільшим інвестором цього раунду став ЄБРР, також в ньому брали участь фонди TMT Investments, OTB Ventures та Speedinvest.

<р2>Стартап 3DLOOK підняв раунд на $6,5 млн від фондів Almaz Capital, TMT Investments та Zubr Capital

Зображення 3DLOOK

Команда оголосила про цей раунд у березні 2021 року. На той момент загальний обсяг інвестицій, які вдалося залучити стартапу, вже складав біля $11,2 млн. При чому $7,9 млн з цієї суми вдалося підняти вже під час пандемії коронавірусу.

Серед інвесторів стартапу: Boost VC, 500 Startups, ICU Ventures, U Ventures (входить до Horizon Capital). А серед клієнтів — 1822 Denim, RedThread та Fechheimer Bros (компанія Уоррена Баффета).


Поделиться статьей:

                               

Подписаться на новости:




В тему: