Чому «Укрпошта» може стати українським Kaspi

07.11.2021 0 Редакция NS.Writer

Сьогодні «Укрпошта» та ірландська компанія Escher Riposte на чолі з Броуді Бюллером підписали договір, згідно з яким десант ірландських айтішників допомагатиме трансформуватися державному поштовому оператору так, щоб бути максимально ефективним, сучасним, і задовольняти кожну потребу клієнта. «Коли ми прийшли в Україну, щоб брати участь в тендері, ми побачили, що компанія не справляється з тим, щоб задовольняти запити клієнтів. І ми запропонували прискорити роботу компанії, щоб вона могла себе якось просунути на ринку», — розповів dev.ua Бюллер.

За його словами, у майбутньому «Укрпошта» матиме набагато більше можливостей надавати фінансові послуги, а також розпочинати оформлення послуг з дому, завершуючи їх у відділенні. Крім того, у компанії не виключають, що скоро у відділеннях поштового оператора можуть з’явитися примірочні.

Вже минулого тижня співпрацю з айтішниками «Укрпошти» розпочали шестеро ірландських фахівців. Всього ж таких консультантів планується залучити близько 30, говорить Бюллер.

dev.ua розпитав у гендиректора «Укрпошти» Ігоря Смілянського, як зміниться головний поштовий оператор країни і яких нововведень очікувати від айті-команди компанії.

Чому вибрали Escher Riposte і чому на «Укрпошту» ображаються стартапи

Глобально компанія, яка працює в десятках пошт світу, — єдина. Були українські компанії, які хотіли брати участь у тендері, але ми поставили досить жорсткі умови в частині того, що щастя потрібно сьогодні, а не через п’ять років.

Я знаю, що на мене ображаються стартапи, нібито я не даю їм свої сили спробувати. Але клієнти хочуть щастя завтра, тому вибір такий. Ми будемо залучати, я думаю, стартапи на деякі напрямки, на деякі продукти, але ось цей кістяк фахівців, який не зникне і не поїде до Каліфорнії завтра, як часто буває у стартапів, повинен бути надійним. Нам потрібні гарантії, підтримка і розвиток.

Отримане ПЗ — це хребет. Далі на його основі будуть опрацьовуватися проєкти під кожен окремий продукт. На міжнародних виставках ми вже бачили подібну модель. Тому ми відкриті до ідей і пропозицій. Ми не будемо проводити для цієї мети хакатон, будемо вибирати рішення точково.

Чим нове ПЗ допоможе клієнтам і компанії

Вперше за всю історію України цифрові послуги будуть доступні в кожному селі. Такого не було ніколи, і я думаю, що без нас би й не було ніколи. Тому що в деяких селах немає мобільного зв’язку досі, а сучасні послуги передбачають її наявність.

Сьогодні ми підписали договір про впровадження нового софта, який працюватиме офлайн незалежно від покриття мобільних операторів. Ми зможемо завантажити на девайс необхідну інформацію, і за допомогою мобільних пересувних відділень зможемо надавати послуги навіть на найвіддаленіших хуторах, де немає зв’язку. А потім система синхронізується з девайсом, коли зв’язок з’явиться.

Це означає, що всі папірці підуть у небуття. На відміну від 95% всіх пошт світу «Укрпошта» не отримує субсидій і дотацій від держави, і для нас дуже важлива ефективність.

І той факт, що наші співробітники зможуть бути в 5-6 разів ефективнішими, означає, що вони більше зароблятимуть, пропускаючи через себе більше клієнтів. Ми зможемо залучати кращих співробітників, і вони посміхатимуться.

Як зміниться «Укрпошта»

Якщо говорити про те, що з автоматизацією неминуче скорочення персоналу, то цього не варто боятися — у нас в планах розширення. Ми збільшимо кількість відділень, і коли у нас не буде черг у відділеннях, до нас прийде набагато більше людей. У планах — збільшення кількості посилок у 80 разів.

Якщо говорити про відділення, то Укрпошта зобов’язана перебувати у всіх, навіть самих важкодоступних населених пунктах, у нас немає варіантів там не перебувати. Тому з точки зору відділень вже є пересувні відділення, точки присутності. Ми плануємо до 2025 року відкрити 500 відділень у великих містах, де нам їх не вистачає. І ми маємо намір розширити спектр послуг, у тому числі банківських, а це означає, що через відділення будуть проходити все нові й нові люди. Я сподіваюся, що в найближчі півтора року ми банк на базі «Укрпошти» запустимо.

Будемо українським Kaspi

Якщо ви хочете подивитися на концепцію майбутньої «Укрпошти», подивіться на казахську Kaspi, про яку всі писали вчора. Там продається все: страховки, квитки.

«Укрпошта» може стати таким же маркетплейсом, великим е-сом проектом, і це не так складно, як здається.

Проблема тільки в тому, що якщо у вас немає хорошого айті, це дуже болісно, кожну нову послугу потрібно вивчити, а коли система сама веде оператора, то немає обмеження за кількістю послуг, ви не переживаєте про оформлення звіту в кінці дня, всі дані клієнтів в CRM і оформлення можливо здійснювати в один клік. Те, що зараз є проблемою, — оператори мають вивчити 52 послуги — стане перевагою. Зростання населення в країні не планується, тому успішні компанії — ті, хто продаватиме більше одному, вже існуючому клієнту.

Ми зараз повністю змінюємо систему управління компанією. Крім фронт-офісу у нас буде нова CRM, track&trace, система транспортування і доставки кореспонденції та вантажів. Все буде агреговано в мобільному додатку. Мобільний додаток — це обличчя тих систем, які за ним є. Моя мрія, щоб у МСП і е-комерса був електронний кабінет, не тільки додаток. Це і є наша мета на наступний рік.

Про поштовий IT і кадровий дефіцит

У нас в IT працюють сотні людей, і цей підрозділ зростає в рази. Скоро змінюватиметься кілька його конфігурацій, тому що зараз багато самописних старих систем, які підтримуєш. На прикладі з Escher Riposte стає зрозуміло, що ми можемо покласти частину роботи на наших партнерів, центр компетенції буде у нас, тому ми переходимо до промислових систем, а це поміняє команду. За айті-ресурси треба боротися.

Ви знаєте, ми, напевно, дуже пишаємося тим, що «Укрпошта» стала IT-школою для українських айтішників. До нас приходять хлопці, за рік роботи утричі збільшують свою зарплату і йдуть.

Тому можливість працювати з фахівцями Escher Riposte може стати магнітом для того, щоб ці фахівці не йшли. Якби хтось п’ять років тому сказав, що «Укрпошта» стане кузнею IT-кадрів, всі б просто постібались. Але по факту це так. Ми вже зараз не встигаємо оновлювати кадри. У нашому випадку ми не залучаємо і не утримуємо кадри, а, скоріше, розуміємо, що їх будуть красти інші роботодавці. Це частина життя, потрібно мати список нових людей, яких ти вчиш.

Про гроші на мрію

На реалізацію такої глобальної мрії з трансформації «Укрпошти» потрібно багато, десятки мільйонів доларів. Джерела — це ЄБРР, наші власні кошти. Близько 20 млн євро потрібно, я думаю, на IT-трансформацію компанії. А на сортувальні центри треба більше. Але з іншого боку, побудувавши нові сортувальні центри, можна продати старі й погасити кредити.


Поделиться статьей:

                               

Подписаться на новости:




В тему: