Черговий знак опали Кіріла: Ростелебачення транслювало на Великдень Тіхона

23.04.2020 0 Редакция NS.Writer

Коронавірус продовжує ширитися планетою, інфікуючи тисячі людей щодня і приносячи людям нові проблеми і виклики. Чимало таких викликів хвороба принесла РПЦ, яка спочатку легковажно поставилась до нової інфекції, але потім, через тиск з боку влади, була змушена заборонити своїм вірянам відвідувати богослужіння. Про це особисто заявив очільник РПЦ — патріарх Кіріл Гундяєв. Утім таке розпорядження глави РПЦ було проігноровано у багатьох єпархіях Росії. Всупереч волі патріарха в окремих єпархіях і найбільш впливових монастирях РФ, таких як Троїце-Сергієва лавра, богослужіння продовжують відбуватись за участі мирян і, подекуди, з показовим порушенням приписів карантину.

Про це повідомляє Духовний Фронт України.

Така непокора підлеглих до вищого церковного керівництва багатьма експертами була оцінена, як удар по авторитету Кіріла Гундяєва, який вже і так доволі слабкий після Українського Томосу і провального Амманського зібрання. Дехто із експертів висуває припущення, що у скорому часі самого Кіріла можуть змінити на більш угодного Кремлю — Псковського митрополита Тіхона Шевкунова, славнозвісного духівника Путіна. Підтвердження такій думці чимало.

Одним із таких аргументів можна слугувати ще один малопомітний факт. Один із найпропагандистських російських телеканалів «Россія 24» у Великодню ніч транслював богослужіння, яке очолював саме митрополит Тіхон, а не Московський Патріарх.

Традиційно минулі роки федеральні російські канали транслювали богослужіння із храму Христа Спасителя, яке очолював патріарх Кіріл, на якому також був присутній Путін і вся політична верхівка Росії. Лише одного разу трансляція богослужіння Кіріла переривалось включенням із храму, де перебував Путін. Утім, де перебував Путін під час цьогорічного Великодня невідомо — його не було видно ані в Москві, ані в Пскові.

На перший погляд може здатись, що це просто бажання редакторів телеканалу. Утім варто нагадати, що сам канал «Россія 24» з самого початку сприймався багатьма російськими експертами як черговий засіб для кремлівської пропаганди. Російська «Новая газєта» ще у 2007 році писала, що цей канал створений для впливу на громадську думку перед парламентськими і президентськими виборами 2007 і 2008 років. Що, власне, і сталося але на декілька років пізніше — під час виборів до Думи РФ у 2011 році. Тоді опубліковані каналом результати виборів разом становили 146 %. За поясненням оператора Леоніда Кривенка, який тоді працював на каналі, така ситуація із даними склалась із-за того, що із «Кремля в «Россию-24» пришла разнарядка — какие проценты за «Единую Россию» (партія В. Путіна) показывать в новостях. Шеф-редактор спросила: «А как же быть с другими партиями?», на что получила ответ: «А другим партиям показывайте тот процент, какой они реально набрали».

Ще цей канал «прославився» низкою скандалів через фейкові репортажі про Україну, що стосувались подій Революції гідності, анексії Криму та війни на Донбасі.

Цей канал також запам’ятався українцям нашумілим інтерв’ю почесного патріарха Філарета, який озвучив журналістці Анні Афанасієвій усі темники Кремля про недосконалість українського Томосу. Після цього інтерв’ю патріарх Філарет, втратив в очах українського суспільства свій титул «почесного», і загруз у глибокому болоті осудження.

Які наслідки будуть для патріарха Кіріла після трансляції на «Россія 24» митрополита Тіхона побачимо згодом. Лише кілька вищенаведених фактів свідчать, що «Россія 24» обслуговує інтереси вищого керівництва РФ. Можливо, вказівка транслювати на Великдень богослужіння митрополита Тіхона, як і вказівка про парламентські вибори 2011 року, послідувала саме із московського Кремля.


Поделиться статьей:

                               

Подписаться на новости:




В тему: