4 стратегії запам’ятовування
28.10.2015
Якщо ви маєте намір щось вивчати, вам потрібно володіти двома видами попереднього знання:
• Знання про базові предмети, такі як математика, історія або программування
• Знання про те, як насправді працює вивчення
Не дуже добра новина: наша система освіти свого роду пропуск, проблематичний сам по собі, враховуючи, що ваша здатність навчатися є доосить величезним провісником життєвого успіху, від досягненнь в навчанні, до просування на роботі. Все це потребує вміння набувати після основного вміння.
“Батьки і педагоги доволі успішні у передачі першого виду знань,” ділиться психолог, письменниця Анні Мерфі Пол. “Ми комфортно говоримо про конкретну інформацію: імена, дати, цифри, факти. Але рекомендації, які ми пропонуємо по акту вивчення самого себе – “метакогнитивні “аспекти навчання – більш випадкові і це легко демонструється”.
А саме, дослідження показує, що студенти із низьким рівнем успішності мають”суттєвий дефіцит” у свому розумінні когнітивних стратегій, які дозволяють людям добре вчитися. Це, говорить Пол, одна з причин, чому студенти погано навчаються, тому що вони не знають у достатній мірі про те, як навчання насправді функціонує.
Це аспект культури.
Генрі Роедіджер і Марк Макденіел, психологи із Вашингтонського университету в Сент-Луісі і співавтори книги “Зробіть Опору: Наука успішного навчання”, говорять, що “те, як ми навчаємо і вивчаємо у більшій мірі поєднання теорії, професійних знань та інтуіції”.
Отже, давайте розколемо ці знання. Далі – стратегії навчання, що дійсно працюють.
Примушуйте себе згадувати.
Наименш цікавою частиною ефективного навчання є те, що це складно. Дійсно, автори “Створіть опору” стверджують, що при вивченні важко, ви створюєте своє найкраще набуття знаннь, таким же чином, як поднімання ваги на межі вашої здатності робить вас сильнішим.
Це просто, хоча і не легко, скористатися цим: примусьте себе згадати факт. Флешкарти є відмінним союзником у цьому, тому що вони примушують вас надавати відповіді.
Не піддавайтеся біглості.

Перевірте своє пригадування, перш ніж рухатися далі і забути важливу інформацію, як наприклад ваш номер воріт.
Коли ви читаєте щось и це відчувається легким, те що ви переживаєте – біглість.
Це тільки додасть вам проблем.
Приміром: Скажімо, для прикладу, ви в аеропорту, і намагаєтесь запам’ятати, в яких воротах ваш рейс в Чикаго очікує на вас. Ви споглядаєте на монітори терминалу – це B44. Ви подумки міркуєте, “О, B44, це легко”. Тоді ви йдте, буденно перевіряєте свій телефон, і миттєво забуваєте, куда саме ви прямуєте.
Альтернатива: Ви читаєте номер воріт. Тоді ви відвертаєтесь від монітору, і запитуєте себе, які це ворота? Якщо ви можете згадати, що це B44, ви йдете добре.
Поєднайте нову річ зі старими.

Зв’яжіть абстрактні поняття, наприклад теплопередачу, із чимось більш матеріальним – гарячою кавою.
“Чим більше ви можете пояснити про те, як нове навчання відноситься до попереднього знання”, пишуть автори “Зробіть опору”, “тим сильніше буде розуміння нових знань, і тим більше зв’язків ви створете, що допоможе вам пригадувати пізніше”.
Коли ви вплітаєте нові теми у свою, вже існуючу мережу знань, ви развиваєтесь.
Один із вбивчих методів – придумати приклади із реального життя до принципів, які ви щойно виявили. Якщо ви тільки взнали про похилу риму, ви могли б прочитати вірші, котрі демонструють її. Якщо ви щойно взнали про теплообмін, ви могли б поміркувати про спосіб, яким тепла чашка кави розсіює тепло в ваших руках в день холодної зими.
Віддзеркалюйте, міркуйте, відображуйте.

Міркуйте над тим, що Ви вивчили так, щоб це всотилося.
Озиратися назад допомагає. У дослідженні Гарвардської школи бізнесу у співробітників, які перебували у кол-центрі, була на 22.8% більш висока робота, ніж у контрольної групи, через те, що вони проводили всього 15 хвилин роздумуючи над своєю роботою в кінці дня.
“Коли у людей є можливість поміркувати, вони відчувають підвищення в самоефективності,” говорить нам профессор Гарвардської школи бізнесу Франческа Джино. “Вони більш впевнені, що можуть досягати речей. В результаті вони докладають більше зусиль до того, що вони роблять і що вони вивчають”.
Розмірковування, як може здаватися, призводить до меншої роботи, але воно веде до більшого досягнення.
За матеріалами: businessinsider.com