Забудовник з Івано-Франківська Андрій Луцький інвестував $7 млн і став власником ЛАЗу

19.04.2024 0 By Writer.NS

Андрій Луцький — співвласник будівельної компанії «Благо», що є одним з найбільших девелоперів в м. Івано-Франківськ. Заснована у 2007 році компанія ТОВ «Компанія Благо» має двох бенефіціарів — Андрій Луцький та Іван Криховецький. Окрім будівельного бізнесу, партнери ведуть наукову та викладацьку діяльність в івано-франківському приватному університеті Короля Данила, заснованому батьком Луцького, пише inventure.com.ua.

Андрій Луцький

ТОВ «Львівінвестактив» із статуним капіталом у 1 000 грн створене у лютому 2023 року, його єдиним беніфіциарним власником є корпоративний інвестиційний фонд «ХАЙФ» розміром у 130 млн грн.

З 1 липня 2023 року до 27 жовтня 2023 року інвестор, який інвестував у компанію 82 млн грн, зумів погасити усі визнані судом борги ЛАЗ на суму 178,65 млн грн (зокрема 86,8 млн грн перед Укрексімбанком). Після цього в грудні 2023 року ТОВ «Львівінвестактив» стала мажоритарним власником ЛАЗ, його частка становила 57,58%.

Після погашення боргів та зміни власника суди у Києві та Львові зняли арешт з нерухомості ЛАЗ:

  • 23 лютого Личаківський районний суд Львова скасував арешт ливарного цеху ЛАЗ на вул. Стрийська, 45, у справі Державної фіскальної служби;
  • 5 березня Печерський районний суд Києва скасував арешт 30 об’єктів нерухомості ЛАЗ на вул. Стрийська, 45, у справі Державної податкової служби.

Далі, згідно з планом санації, має бути створена нова юридична особа, у статутний капітал якої увійде нерухомість ЛАЗ та додаткові гроші від Львівінвестактиву, необхідні для погашення боргів ЛАЗ, про які стало відомо в процесі санації.

Нагадаємо, що Львівський автобусний завод (ЛАЗ) приватизували у 2001 році, понад 70% акцій підприємства викупило пов’язане із росіянином Ігорем Чуркіним ТзОВ «Сіл-Авто». Після приватизації завод почав занепадати: на ньому почалися масові скорочення, затримки зарплат, а згодом — розпродаж майна. Завод продовжував роботу, але значно зменшив масштаби виробництва.

Через конфлікт з місцевою владою Ігор Чуркін збирався перенести виробництво зі Львова у Дніпропетровську область, і у жовтні 2014 року ЛАЗ остаточно зупинився. У 2015 році прокуратура Львівської області відкрила кримінальне провадження за фактом незаконного заволодіння майном ЛАЗ, а у Верховній Раді з’явилися ініціативи націоналізації заводу.

З 2020 року перереєстроване у Кам’янському ТОВ «Львівські автобусні заводи» перебувало у стані банкрутства.

Ситуація змінилася у квітні 2023 року, коли Господарський суд Дніпропетровської області затвердив план санації ЛАЗ. Він передбачав залучення нового інвестора ТОВ «Львівінвестактив» і виключення зі складу власників двох ліквідованих компаній, які не мали правонаступників, — Сіті Транспорт Констракшн Інвестментс ЛТД (її частка — 33,33%) і Євротрак Технолоджіс Лімітед (з часткою — 33,33%).

Проти Чуркіна в Україні розслідують дві кримінальні справи. 2022 року Чуркіну повідомили про підозру в обмані поліції з метою блокування продажу майна збанкрутілого заводу. 2023 року Чуркін отримав другу підозру — йому інкримінують заволодіння майном ЗАТ «Завод комунального транспорту» (колишній ВАТ «Львівський автомобільний завод») на суму понад 367 млн грн.

Читайте також на Newssky «Канада передбачила у бюджеті $1,16 млрд на озброєння для України» і дивіться на YouTube-каналі «Нудний Пенс».

Щоб завжди бути в курсі подій, підписуйтесь на ТГ-канал Newssky. Також рекомендуємо актуальні дискусії друзів України в Північній Америці на YouTube-каналі Rashkin Report.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: