В зоомагазинах американських міст продають собак та котів з притулків. Чому це важливо?

У лютому місяці цього року американська преса написала: «Відтепер у зоомагазинах м. Сан-Франциско продаватимуть собак та котів з притулків».

Зоозахисники Сан-Франциско добилися, що місто ухвалило відповідне законодавство. А точне формулювання в законі звучить таким чином: «заборонити зоомагазинам міста продавати котів та собак, які походять не з організацій, які рятують тварин, або не з притулків». (Джерело)

Фактично, цим самим місто визнало, що тварини – не товар, а живі створіння. Крім того, люди визнали, що існує пряма залежність між промисловістю по виробництву домашніх тварин та мільйонами собак та котів по всьому світу, яких присипляють щороку тому, що на них не вистачило бажаючих.

Це просто революція в стосунках людей з домашніми тваринами!

Привід зрадіти

Як і у багатьох магазинах світу, у зоомагазинах м. Сан-Франциско, штат Каліфорнія, США, раніше продавали тварин з розплідників, тобто спеціалізованих місцин, де плодили собак та котів на продаж. Зоозахисники били в набат, тому що, з одного боку, загальновідомо, що попит на породистих тварин створює пропозицію породистих тварин, а бажання прибутків може спонукати недобросовісних власників породистих тварин примушували домашніх тварин народжувати малечу з року в рік, що призводить до виснаження, хвороб та ранньої смерті тварин. З іншого боку, міські притулки для домашніх улюбленців часто повні; крім того, трапляється, що керівництво зоопритулків недобросовісно ставиться до виконання свої обов’язків.

Сан-Франциско – не перше й не єдине місто в Сполучених Штатах, де відтепер в зоомагазинах можна придбати собак ти котів з притулків для тварин. Станом на сьогоднішній день вже налічується близько 200 міст та графств, які заборонили продавати в зоомагазинах котів та собак не з притулків, а також тварин, молодших за 8 тижнів. Серед таких міст – Лос-Анджелес (Каліфорнія), Філадельфія (Пенсильванія), Сан-Дієго (Каліфорнія), Чикаго (Іллінойс), Бостон (Массачусетс), Остін (Техас).

Наприклад, лише у місті Фенікс штату Аризона до впровадження нового закону за рік у зоомагазинах продавали 23 тис. собак. Уявіть, що відтепер можна буде врятувати кілька десятків тисяч життів!

Звичайно, що породисті собаки та коти нікуди з ринку не зникнуть. По-перше, ними переповнені притулки, а також спеціалізовані організації, по-друге, щенята та котенята від заводчків  пропонуються через приватні оголошення.

Чому тут можна позаздрити?

Оскільки правова система Сполучених Штатів гунтується на прецедентах, то на даний момент бажаючим зоозахисникам досить просто запровадити аналогічні зміни в своїх містах. Що для цього потрібно?

По-перше,  написати, зателефонувати або особисто навідати депутата свого виборчого округу з проханням розробити та провести закон щодо заборони продажу домашніх тварин не з притулків у зоомагазинах міста. Оскільки час депутата – це обмежений ресурс, відтак, він чи вона обирає якими питаннями опікуватися в залежності від того, скільки виборців вважають притання пріоритетним, то чим більше людей напише депутату аналогічне прохання, тим більше вірогідність, що депутат допоможе.

По-друге, зібрати інформацію по темі, та сходити у «свій» місцевий зоомагазин, де регулярно купуються речі та харчі для своїх домашніх улюбленців, та обговорити інформацію з клієнтами та менеджерами магазину. Попросити припинити продавати тварин з розплідників, й натомість допомогти пристроїти тварин з притулків. Чим краще вас знають в магазині, тим менше вірогідність, що ваше звернення мине без змін.

По-третє, піти у притулок для тварин і попросити його керівництво пролобіювати інтереси притулку в місцевих зоомагазинах. Якщо ви ще й волонтер у цьому притулку, вас буде майже неможливо проігнорувати.

Крім того, просять «свого» ветеринара поширити інформацію серед власників домашніх улюбленців про важливість всиновлення тварин з притулків. Також розповідають про ініціативу сусідям, колегам, друзям, поширюють інформацію в соціальних мережах.

Можна позаздрити тому, як американці групуються і діють, коли виникає проблема: в інфопросторі швидко виникають чіткі роз’яснення та інформативна підтримка для тих, хто бажає діяти. Наприклад, готовий докладний шаблон листа місцевому депутату, представнику в конгресі США; пакунок документів для підготовки до розмови з ветеринаром, зоомагазином, притулком та ін.

Американці голосують гаманцем, це означає, якщо вони не підтримують політику певного комерційного підприємства – магазина, клініки тощо, то вони не витрачатимуть там гроші і не рекомендуватимуть свої друзям. Відтак, ігнорування голосу споживача або виборця – це коштовна річ.

Варто діяти

Прогрес рухається світом! Варто діяти й допомагати: задля досвіду, задля запису в резюме, заради карми, якими б не були ваші аргументи на користь доброго діла. Навіть якщо зробити мало – це буде краще, ніж не зробити нічого.

Що ще можна зробити, щоб збільшими шанси тварин в притулках на усиновлення? Ось кілька ідей.

Написати лист в редакцію місцевої газети про проблему і шляхи її вирішення. Можливо, великі засоби масової інформації і не зацікавляться, але менші інформресурси будуть лише раді дописчику.

Підготувати інформаційну дошку і попросити місцеву бібліотеку повісити її у себе. Фото, малюнки, інформація є на сайтах громадських організацій.

Навчитися мистецтву лобіювання, та писати, телефонувати, зустрічатися з депутатами для обговорення проблем безпритульних тварин у місті. На безкоштовних навчальних сайтах є прекрасні курси, наприклад, «Журналістика для громадян» від одного з австралійських університетів.

Винайти ідею власного проекту щодо допомоги тваринам, зібрати на нього кошти та реалізувати. Приклади таких проектів можна знайти на самих краудфандингових ресурсах.

Провести лекцію про гуманне ставлення до тварин для школярів.  Для цього підійде школа вашої дитини або клас вашої знайомої вчительки.

Зібрати інформацію та підключити до подальшого розслідування журналістів. Якщо у вас будуть свідчення про конкретні зловживання у зоосфері або фотоматеріали, це дасть поштовх офіційному розгляду.

Зкооперуватися з однодумцями, організувати та провести акцію перед магазином, який продає тварин від розплідників. Підготовка до таких заходів може забрати багато часу, але може виявитися надзвичайно ефективною, якщо, наприклад, також влаштувати рекламу певних безпритульних котиків та собачок.

Якщо ваш друг має блог, попросити його чи її написати про необхідність брати тварин з притулків. Реклами добрих справ мало не буває.

Знайомитися з людьми. Просвіщати їх.

Спілкуватися в групах у соціальних мережах, залишати інформативні коментарі.

Піти працювати в притулок для тварин. Лише на рік, але директором, і привести з зобою свою команду, щоб налаштувати канали ефективної роботи на подальші роки.

Рекламувати тварин, які потребують домівки. Користуватися для цього усіма способами безкоштовної реклами.

Ідей дуже багато, інформації теж багато, потрібно бажання допомогти. Навіть якщо врятувати одну тварину, ще набагато більше, ніж нічого не зробити.

Є сподівання, що у Сполучених Штатах все більше міст долучиться до заборони продажу домашніх тварин, які походять не з притулків, й з часом це призведе до змін в суспільстві. Адже це так логічно – коли стільки домашніх тварин в притулках чекають на домівки, то немає сенсу вирошувати та продавати ще і ще.

Якщо ця ідея пошириться іншими країнами, можливо, світ стане трошки добрішим?

Олена Александрова

Поделиться:

В тему:

Добавить комментарий

Войти с помощью: 
UkrNET - поисково-информационный ресурс