Олена Тищенко: Законопроект «рецепт для корупції»

Сегодня раунд 2 обсуждения законопроекта об Агентстве по распоряжению арестованными активами (что является его более точным, отвечающим сути названием).

28-photo-manipulation-photoshop-tutorials

Завтра будут пытаться протолкнуть через Парламент.

Просто без купюр привожу свои краткие заметки, переданные депутатам, которые стоят на стороне здравого смысла:

1. Законопроект недолугий.

Посилання на вимоги Європи – вигадка. Ми самі собі вписали це в План наближення. Точніше креативщики з Міжвідомчої комісії з повернення активів, яку я сама ж створила при АП Указом ВО Президента. Їм замало здалося комісії. Схотіли ОРГАН. Щоб з фукнціями.

Європа не може вимагати від нас того, чого в них не має. В них – в основному управління в структурі МВС. Крім кількох країн де Мін'юст має права слідства.

В тієї ж системі КАРІН (Камденська мережа з повернення активів) – в яку законопроектом передбачено включити Агентство – лише кілька країн представлені Мін'юстом (як США, де Мін'юсту підпорядковано навіть Генпрокурора). Решта – управління МВС.

Мін'юсти йдуть додатково для виконання судових рішень за кордоном (за міжнародною практикою). Від кожної країни в КАРІН – два представника: МВС (аналог) в особі Управління по поверненню активів та Мін'юст. Як і в нас. Вони в кого будуть цю фукнцію забирати?

Крім того прописувати в законі КАРІН – абсурд. Адже це – неформальна організація, яка поєднує поліцейські органи. По суті договор про обмін інформацією між ними. З секретаріатом в Європолі. До якого вони дозволили долучитися Мін'юстам для виконання рішень. А якщо завтра вона буде змінена? І чому тоді не інші? СТАР Світового Банку тощо?

2. По суті правок:

Орган не може давати приписи обов"язкові для виконання. Навіть у прокуратури це право забрали як неконституційне і таке, що є втручанням, у 2012 році.

Орган не може мати права слідства. Бо для органів слідства мають бути окремі фнукції, на них розповсюджується КПК, законодавство про оперативну роботу та негласні заходи (прослуховування, зйомка тощо). Це що буде за орган? Він має в такому випадку бути значно більш зарегульованим адже втручається у права людини за Конвенцією з прав людини. До того ж вони створюють орган в системі Мін'юсту, а Мін'юст в нас не є органом слідства.

Орган не може забирати собі ні 25 відсотків, ні ПРИБУТОК від діяльності арештований об"єктів, ні кошти по депозитах. І не може рухати арештовані кошти на власні рахунки зі зміною умов депозиту. Тому що прибуток та відсотки — це складова арештованої маси, яка підлягає поверненню або законному власнику, або постраждалій стороні (вони такий випадок взагалі в законопроекті не передбачили) або державі в бюджет. Орган не може це кроїти як схоче.

Орган не може управляти активами. Це пряма корупція. Сам шукає — сам управляє — сам отримує прибуток. Поєднання таких функцій завідомо створює корупційну зацікавленість. Плюс вони будуть віддавати активи комусь в управління адже в них не має ні людей ні фахівців. І якщо управлінці вкрадуть або втечуть? Хто відповідатиме? За якими критеріями вони їх взагалі обиратимуть? Потрібен закон про тимчасових керуючих. Як в усіх країнах світу.

Орган не може представляти інтереси держави в судах. В нас — або прокуратура в Україні або Мін'юст за кордоном. Західні партнери заплутаються в органах. Вони не сприймуть та не поміняють під це міжнародну практику.

Отже, щоб не написали, — воно за кордоном працювати не буде. Крапка. Цей орган створюється для грабування бізнесу в Украіні.

Прим,. Один з фахівців з Університетут Джорджтауну назвав цей проект «рецепт для корупції».

Олена ТищеноОлена Тищенко


В тему:

UkrNET - поисково-информационный ресурс