FB продав цільову рекламу російській фермі тролів і це велика проблема

07.09.2017 0 By Chilli.Pepper

Facebook продав тисячу рекламних кампаній тіньовій російській компанії “Агентство інтернет-дослідженнь” – центральна новина у західній пресі.

Марк Цукерберг, можливо, замислюючись над усім цим солодким російським кешем. Фото – mashable

 

Отже, як повідомляється, Facebook продав тисячу рекламних кампаній тіньовій російській компанії, яка намагалась вплинути на виборців під час президентських виборів у 2016 році. Це ми знаємо точно. Напевно, менш зрозумілим є те, наскільки великою була ця угода.

На жаль, відповідь складна. Але нічого із цього не виглядає добрим.

Компанія, про яку повідомляє “The Washington Post”, як пов’язану з російською пропагандистською “фермою троллів”, запустила рекламу, що, за словами начальника служби безпеки Facebook, Алекса Стемоша, “здається, зосереджується на посиленні розбіжностей соціальними та політичними повідомленнями через ідеологічний спектр – торкаючись тем від питань ЛГБТ, проблеми імміграції до права на зброю”.

Згідно з повідомленням, ряд цих оголошень згадують Дональда Трампа або Хілларі Клінтон.

Соціальний медіа-гігант поки відмовляєтся відзначити, якому кандидату реклама виступала на користь, але, яккщо взяти до уваги що ЦРУ визначилось із “високою впевненістю”, що російський уряд працював, щоб допомогти Дональду Трампу, ми можемо зробити обгрунтоване припущення.

Важливо, що Post нагадує нам про те, що федеральний закон забороняє іноземним громадянам та іноземним урядам «робити внески або витрачати гроші на вплив на федеральні, державні або місцеві вибори в США».

Ця остання щирість йде за твердженням генерального директора Facebook Марка Цукерберга після виборів, в якому він зазначив, що це “досить божевільна ідея” про те, що його нездатність керувати так званими “підробленими новинами” ні в якому разі не відповідала за обрання Дональда Трампа. Важливо підкреслити, що оскільки Facebook відмовляється розкривати лише ті об’яви, про які йде мова, ми не знаємо, чи вони потрапляють до такої категорії. Але, в певному сенсі, це може вже не мати значення так чи інакше.

Тому що тут турбує не те, що російська група, в даному випадку “Агентство інтернет-досліджень”, хотіла вплинути на вибори в США. А те, що Facebook зробив цю спробу такою легкою – все за відносно низьку вартість 100 000 доларів.

Пам’ятайте, що інструменти, які пропонує Facebook для рекламодавців, є неймовірно потужними та дозволяють надзвичайно грамотно націлюватися на рекламу. І ми знаємо, що Інтернет агентство досліджень скористалося такою можливістю. Близько чверті із приблизно 3 000 рекламних оголошень, які тривали з червня 2015 до травня 2017 року, були націлені географічно.

Організація, яка бажає поширювати популярну думку, не повинна дивитися далі, ніж орієнтована реклама для об’яв на Facebook, і це, очевидно, саме те, що зробило агентство Інтернет-досліджень. І Facebook не зміг це зупинити.

Такий стан справ не підходить для нашого майбутнього великих даних (або теперішнього), тому що, коли наші цифрові сюзерени засинають за кермом, всі ми страждаємо від наслідків.


Підтримати проект:

Підписатись на новини:




В тему: